וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר איתן קלינמן: רוקד על הדם של הקאוצ'ר בקליפ חדש

24.2.2014 / 14:00

איתן קלינמן מוציא קליפ מהאלבום שבפתח. בשיחה עם וואלה יהדות! הוא מספר למה שינה את המילים של השיר אותו שר לאשתו בחתונתם ומדוע הקאוצ'ר מסיים את האימון על כיסא גלגלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתן קלינמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ואני רוקד", זהו שמו של הסינגל השלישי המלווה בקליפ הומוריסטי מאלבומו השני של הזמר איתן קלינמן, אך לא מדובר במנגינה לריקוד הפינגווין המככב בימים אלו בכל רחבת ריקודים אלא בריקוד מסוג אחר. כאשר בחור ישיבה מקבל הזמנה לחתונה מחבר טוב והוא מבין שהפעם צריך להתכונן עם ריקוד טוב, מודעה תמימה מפנה אותו ללכת לקאוצ'ר שיכין אותו כמו שצריך, אך בסיום הפרויקט, לא בטוח שהמאמן יוכל לרקוד יותר.

"ואני רוקד הוא השיר הכי ותיק באלבום אך הכי חדש", אומר קלינמן ומציין, "לא חשבתי להוציא אותו, אך תוך כדי העבודה באולפן ההקלטות התחלתי לזמזם אותו ללא הפסקה". איתן מספר שהשיר נכתב מלכתחילה כשיר חתונה חסידי, אותו הוא שר מול זוגתו בליל הכלולות. "לאחרונה המנגינה לא עזבה אותי במשך מספר ימים עד שהחלטתי לכתוב עבורה מילים חדשות והדבר הראשון שעלה לי לראש היו המילים "ואני רוקד", כי נזכרתי בחוויה של החתן שחבריו מגיעים במיוחד עבורו לרקוד ולשמוח, ועל כך שמכאן והלאה מתחילים לבנות את הזוגיות".

איתן קלינמן (40) אב לחמישה מהיישוב פדואל, מנהל פרויקטים אינטרנטיים במשרד החינוך, בהם הוא נותן כלים טכנולוגים חינוכיים ותוך כדי משלב את המוזיקה. "לשמחתי זכיתי שאינני זקוק להתפרנס ממוזיקה אלא מסוגל להביא אותה מהמקום הכי טהור של היצירה, מוזיקה זה מהות", מבהיר קלינמן ומוסיף, "כשאני מופיע מול קהל ובעיקר בני נוער אני תמיד מנסה להסביר ולהבין יחד איתם מה עומד מאחורי המנגינה והמילים. חשובה לי המשמעות מעבר לשיר עצמו".

ואכן קלינמן מציין לדוגמה את הקליפ הקודם, "רק אני", שיצא לפני מספר חודשים והצליח להרגיז חלק מהצופים. "רק אני הכי יפה, רק אני הכי שווה, רק אני הכי יודע, רק אני הכי תותח, רק אני הכי מוצלח, רק אני הכי פוגע". בקליפ נראה קלינמן עולה על לימוזינה מפוארת, מעלה את עצמו כטרמפיסט ואומר לו רק אני...."שמעתי אנשים אומרים, מה הוא חושב מעצמו?", אומר איתן בחיוך אך מסביר, "אני לא מחפש לשים את עצמי במרכז, אלא מגחך על כך שאנו תמיד שמים את עצמנו במקום הזה ולא מתייחסים למי שסביבנו. ואכן חלק מהאנשים הבינו את הקליפ באופן הזה, חלקם אף ראו זאת בצורה שונה, שלעיתים אנו צריכים לטפוח לעצמנו על השכם וזה בסדר וחלק לא הבינו למה אני מתנשא".

קלינמן מסביר כי החשיבות הגדולה ביותר עבורו הן מילות השירים, "אני נותן דגש גדול מאוד למילים כי יש להם השפעה. השאלה הראשונה ששואלים כותב ומלחין, מה אתה עושה קודם, את הלחן או את המילים. אני מתחיל במנגינה והמילים מגיעות תוך כדי". לדבריו, המילים הן הצבעים והנייר, והמנגינה היא הציור עצמו, "חשוב שהצבעים והנייר יהיו איכותיים ומתאימים, אחרת הציור לא יהיה יפה".

מה הרעיון שעומד מאחורי הקליפ החדש?

"בתור בחור ישיבה, אני זוכר שהיו מזמינים אותי לחתונה ולא תמיד ידעתי לרקוד וכך גם חברי , עד שאמרתי לעצמי "אתה חייב ללכת ללמוד איך עושים את זה". בקליפ לקחתי את הנושא עם 'נדב נוה' מההרכב הקומי המצליח 'אנדרדוס' שהיה חלק מהתסריט והבימוי, צעד אחד קדימה ונגענו בתרבות המנטורים שהשתלבו בכל זווית בחיינו. היום יש קאוצ'ינג בכל דבר ובקליפ אני דואג למנטור שמריץ את חברו של החתן לקראת החתונה על מנת ללמדו, לסיים את הפרויקט כשהוא יושב פצוע על כיסא גלגלים".

מה מרגש אותך?

"נתינה, אכפתיות ואהבה" אומר קלינמן. לפני עשור כאשר עידן הפייסבוק והטוויטר טרם הבשיל, עולם הבלוגים היה בשיא פריחתו ברשת האינטרנט וגם לקלינמן היה אחד. "נתקלתי בבלוג שנכתב ע"י אימא לילד מוגבל והתמיכה והמענה שהוענק לה מאנשים זרים היה מרגש בצורה יוצאת דופן, אני תמיד מזכיר לעצמי כי גם חיוך או מילה טובה לאדם זר יכולה לשנות עולם ומלואו", אומר ועיניו נוצצות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully