וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה מקום ב"עולם הבא"?

25.2.2014 / 8:00

עוזי שחף עמד למכור לחבר חרדי את מקומו בעולם הבא. השניים סיכמו על מחיר בסך 2,000 ש"ח והלכו לרב לבצע את הקניין, אך הוא פסק: "מי שרוצה למכור את העולם הבא, אין לו עולם הבא"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כמה שווה ליהודי מאמין מקום בעולם הבא? כנראה שמעט. עוזי שחף, בחור מבני ברק שמגדיר עצמו כאתאיסט, השתכנע למכור לחרדי את מקומו בעולם הבא. האברך האמין כי מקומו של עוזי מובטח שם בשל הכרותו רבת השנים איתו, לשאלתו של עוזי מה ירוויח מאותה רכישה? השיב לו האברך "אני קונה ממך את הזכויות שלך בעולם הבא שלך בגלל שאני מכיר אותך ואת מעשייך הטובים", השניים סיכמו על מחיר בסך 2,000 שקלים, עד שהרב הודיע: "מי שרוצה למכור את העולם הבא – אין לו עולם הבא".

שחף, נולד בבית חילוני, לדבריו, הוריו האמינו באלוהים אך כבר מגיל קטן הוא היה חסר אמונה. לפני מספר חודשים החל שחף לנהל שיחות עם חבר חוזר בתשובה שהכיר לפני 10 שנים. באחד מהויכוחים שתעוררו בין השניים תהה החוזר בתשובה שהפך עם השנים לאדם חרדי, האם שחף מוכן למכור לו את העולם הבא שלו? שחף לא היסס לרגע והסכים.

"כדי שאהיה בטוח שהוא לא הולך לעשות דאווינים על החבר'ה שלו" סיפר שחף, "ביקשתי תשלום בסך 2,000 שקלים" . בתחילה הציע הקונה החרדי לבצע את העסקה בנוכחות עורך דין מול ארון הקודש בבית הכנסת. שחף סירב בטענה כי מקום התפילה נחשב עבורו ל"טמא". "נקבע שתוך שעתיים, הוא יגיע עם נוסח כתוב מהרב", סיפר השבוע שחף בפייסבוק של "חרדים ואתאיסטים דנים על ההלכה", "ובמעמד מכירת העולם הבא שלי אקבל ממנו 20 שטרות של 100 שקלים".

החרדי התמהמה לממש את העסקה. בשיחות עם שחף הוא טען כי הוא מעוניין למצוא את הנוסח המדויק לחוזה המכירה בכדי שהקניין יחול. האברך סיפר לו שהלך להיוועץ עם רבנים שחיפשו עבורו את הנוסח המדויק. בשבוע שעבר האברך הודיע שהוא חוזר בו מההצעה. לדברי שחף, הוא וחברו פנו לרבנים בכירים בחברה החרדית, בהם הרב חיים קנייבסקי בכדי להיוועץ עמם האם ניתן לממש את העסקה? ונענו כי "מי שרוצה למכור את העולם הבא – אין לו עולם הבא". "סך הכל הפסדתי 2,000 שקל", כתב השבוע שחף. "הנקניקיות (האברך וחברו- י.א.) אפילו לא טרחו להבין שההצעה שלהם הייתה דבילית מלכתחילה. הם אמרו לי שהעסקה לא קיימת כי אין לי מה למכור".

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
הרב שלמה אבינר/עומר מירון

"הנושא הזה נדון בספר חסידים של הרב יהודה החסיד שהיה חי לפני 800 שנה", אומר הרב שלמה אבינר לוואלה! יהדות. "בסימן תר"פ מובא על אחד שמכר את העבירות שלו. אתה נותן לי כסף כדי שאקבל את העבירות שלך. זה אותו עיקרון".

כשהרב אבינר נשאל אם דבר כזה אפשרי בכלל הוא משיב: "עונים הכתובים: אחד מכר שכר תעניתו. דברים אלו הבל הם. אין לסמוך עליהם. צדקת הצדיק עליו תהא. אי אפשר למכור שכר של מצווה. זה לא חפץ ששמים בכיס. אם אתה צדיק, יש לך שכר. אם אתה רשע, אתה תיענש. כך כותב הרב האי גאון. אי אפשר להעביר דבר כזה" הרב אבינר מסביר כי עניין מכירת העולם הבא היה ידוע ונפוץ אצל הנוצרים. "אדם עשה עבירה ולאחר מכן שילם כסף לכנסייה תמורת העבירה" מסביר הרב וממשיך "על עבירה גדולה משלמים יותר. כל עבירה יש לה מחיר. אדם יכול לעשות עבירות והכנסייה התעשרה מכך. בהמשך הגיע מרטין לותר והחליט לצאת נגד כל העיקרון הזה משום שהוא טען שזה אסור, כך בעצם נוצרה הכנסייה הפרוטסטנטית". לסיכום אומר הרב אבינר כי "אלו ואלו רצחו אותנו אותו דבר. אתה לא יכול למכור את העבירות שלך ".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully