וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיה רצח רבין חדש. לפיד יירצח על ידי חרדי"

26.2.2014 / 6:00

אושוויץ, המן, עמלק, אינקוויזיציה והיטלר, הפכו לחלק מהשיח ברחוב ובתקשורת החרדית. אתמול אמר רב חרדי בתוכנית רדיו שהשיח הזה עלול להוביל אנשים קיצונים לרצח יאיר לפיד

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

כנס מחאה על הכוונה לגייס את בחורי הישיבות

כשברקע חוק הגיוס והחרדים מרגישים מאוימים, זה היה רק עניין של זמן: רב חרדי אומר כי רצח של השר יאיר לפיד על ידי חרדי אינו מופרך, "הולך להיות רצח רבין חדש. לפיד יירצח על ידי חרדי".

את הדברים אמר הרב עו"ד דב הלברטל, מרצה למשפט עברי שהיה מקורב בעבר לרב יוסף שלום אלישיב, בתוכנית ששודרה אמש ברדיו "גלי ישראל". הלברטל סיפר שבשבת האחרונה התארח אצלו "אברך חשוב" שאמר לו "דבר מדהים שאני חושב שיש בו הרבה מן האמת. הולך להיות רצח רבין חדש. לפיד יירצח על ידי חרדי".

מגיש התוכנית, אראל סג"ל העמיד את הלברטל על חומרת הדברים והעיר לו: "אתה אומר פה פצצה. יחכה לך רכב של השב"כ ביציאה מהרדיו", על כך השיב לו הרב: "לא יודע שב"כ, לא שב"כ. אני אומר מה שאמרו. אמר לי את זה מישהו שאני מחשיב אותו שאנחנו לא רחוקים מזה. רצח לפיד יהיה הרצח הבא"

לפני מספר ימים, תמונה שבה מוצגים שר האוצר יאיר לפיד ושר המסחר והכלכלה נפתלי בנט כקלגסים נאצים השורפים ספרי תורה בפתחו של מחנה ההשמדה אושוויץ, הופצה ברשתות החברתיות ובקבוצות ווטסאפ. לא ברור מי עומד מאחורי התמונה, וככל הנראה מדובר ביוזמה פרטית, אולם היא יכולה להעיד על סערת הרוחות בעקבות סעיפי החוק החדשים - לה מתנגדים החרדים.

כרזות חרדיות נגד לפיד ובנט במדי נאצים, פברואר 2014. פייסבוק, צילום מסך
"הסתה פרועה". התמונה שהופצה בין חרדים ברשת/צילום מסך, פייסבוק

גם אחרי השידור, הלברטל לא מיהר לגמד את האמירה שהשמיע: "הכתובת מתחילה להיות רשומה על הקיר", אמר בשיחה עם וואלה! יהדות. הרטוריקה המצטברת נוסח אושוויץ, המן, עמלק, אינקוויזיציה והיטלר, שבאה לידי ביטוי ברחוב החרדי ובתקשורת היא כזו שיכולה להביא אנשים בשולי היהדות החרדית למעשים חריגים".

לקראת חג הפורים, מציין הלברטל מקרים שאירעו בשנה שעברה שעלולים להתעצם יותר השנה, "דמותו של לפיד תהיה תחליף להמן", אמר והוסיף כי לאור העובדה שיאיר לפיד
"רודף את החרדים, יש להניח שהשנה תופעה זו תתעצם יותר ויש חשש גדול שהצטברות המתקפה על היהדות החרדית כפי שלא הייתה מעולם תוביל לרצח הפוליטי הבא".

עם זאת, מבקש הלברטל להדגיש כי קיימת "חשיבות עליונה להתריע על אפשרות כזו על אף שהיא רחוקה" מאחר ולדבריו "לדאבון לב, על רקע המתיחות השוררת ברחוב החרדי – היא בלתי מסתברת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully