וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראה שוויון בנטל: מתנדבים עם צרכים מיוחדים

עדי לוריא

2.3.2014 / 8:00

בימים בהם המדינה סוערת בעקבות השיוויון בנטל, יש קבוצה של מתנדבים עם צרכים מיוחדים שלמרות שקיבלו פטור מהצבא, החליטו להיות כמו כולם, להתנדב לשירות הלאומי ולתרום למדינה

עידו שחם

"זו גם תרומה לקהילה וגם עוזר לי ברמה הנפשית" כך מספר הראל, מתנדב עם צרכים מיוחדים המתנדב בביה"ח רמב"ם. אלפי בני נוער בעלי צרכים מיוחדים, כמו הראל, מקבלים פטור משירות צבאי בעקבות מצבם, ואילו רק מספר קטן מהם מכיר את האפשרות להתנדב לשירות הלאומי במקום השירות הצבאי.

השירות הלאומי מעניק לאותם בני נוער הזדמנות לתרום למדינה תוך השתלבות בחברה הישראלית. "האגודה להתנדבות" מפעילה מערך ייעודי לאותם בני נוער עם צרכים מיוחדים, מערך בו מוצאים לכל מתנדב את השירות שימצה את יכולותיו בצורה המרבית ויתרום לסובבים אותו, בנוסף להעצמה ושילוב של המתנדב בחברה.

מתנדבים עם צרכים מיוחדים. עידו שחם
מתנדבים עם צרכים מיוחדים/עידו שחם

כחלק מפעילות מערך זה, "האגודה להתנדבות" יזמה יחד עם בית החולים רמב"ם קבוצת מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים אשר תתנדב במחלקות השונות בבית החולים. "טווח הצרכים הוא רחב ומשתנה ממתנדב למתנדב" מספר אמיר ברזל, רכז מתנדבים עם צרכים מיוחדים ב"אגודה להתנדבות",

"התפקודים יכולים לנוע בין תפקוד נמוך לגבוה מאוד ולכן אנחנו מאתרים לכל מתנדב את השירות שיתאים לו וליכולותיו וברמב"ם ההשתלבות של כל המתנדבים נפלאה". "יש לנו ברמב"ם כ-80 מתנדבי שירות לאומי" אומרת שלומית קציר, אחראית מתנדבים בביה"ח, "ומבחינתי זה מקור הגאווה הכי גדול- כי זה לא מובן מאליו. הקבוצה של המתנדבים כאן נפלאה ועושה עבודה מצוינת, הם חלק מהצוות."

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully