וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרסתי את המחאה החברתית וכעת לחרדים

1.3.2014 / 18:30

לפיד במצוקה, כי חוץ מלהזיז קצת את שעון הקיץ, הוא לא ממש הצליח להוריד את יוקר המחייה ולעזור לצעירים לקנות דירה ולכן החרדים הטפילים הם פיתרון מוצלח לטשטש את חוסר ההצלחה

השרים וחברי הכנסת של מפלגת "יש עתיד" יחד עם פעילי בפעילות שטח בצומת ארלוזורוב בנושא השוויון בנטל. פברואר 2014. דרור עינב
השרים וחברי הכנסת של מפלגת "יש עתיד" יחד עם פעילי בפעילות שטח בצומת ארלוזורוב בנושא השוויון בנטל. פברואר 2014/דרור עינב

הדבר המדוייק ביותר של הבשורות הטובות של האוצר הוא השם שלו - יאיר לפיד, כל השאר, איך נאמר? מעט לקוי. האיש והגבות הזועפות, שבסטטוס מפורט בדף הפייסבוק שלו (אליו הבליח לאחרונה לבדוק אם עדיין אתם חסומים במעוז הדמוקרטיה היש עתידית) מראה לבוחריו במה הוא הצליח עם כניסתו לממשלה לפני כשנה, ובעיקר- במה לא.

"ועברה שנה" כותב שר האוצר, "והוקמה ממשלה בלי המפלגות החרדיות, ויש שעון קיץ, ותקציבי הישיבות הלא ציוניות קוצצו בחצי, ובתי ספר שלא מלמדים לימודי ליב"ה לא מתוקצבים, ובוטל הקריטריון השערורייתי לזכאות בדיור הקרוי "וותק בנישואין"" לפיד ממשיך לכתוב בפאתוס והתרגשות, " ולפני שעה קלה, בוועדת הכנסת, עבר השוויון בנטל, כולל החלת חוק שירות בטחון חובה על החרדים" , אין ספק, מרגש, מאוד מרגש.

אניח מעט לדמעות שעוד רגע זולגות מעיני מההתרגשות שאחזה בי ואנסה לבדוק אלו עוד הבטחות שוחררו לחלל העולם מפיו של יאיר שלא קיומו. תזכורת: אנשים יצאו אז לרחובות, כי לא היה להם בית, וכי ישראל הייתה יקרה להם במובן העמוק ביותר של המילה. והם ציפו לעתיד טוב יותר שדוגמן ג'ל הבטיח להם ממעמקי רכב השרד העממי שלו, בלי לדעת בכלל כמה עולה נסיעה באוטובוס או כמה מרוויחים זוג מחדרה.

פעילי המחאה החברתית מפגינים בתל אביב. דרור עינב
אנשים יצאו אז לרחובות, כי לא היה להם בית/דרור עינב

ולמרות שהם מתחרטים על הרגע הזה, האנשים האלה בחרו בו. ובזכות קומבינה פוליטית, התיישב המתאגרף לשעבר על כסאו של שר האוצר ומשם המשיך לעשות את מה שאף אחד לא יודע לעשות כמותו- לפלרטט עם המצלמות. הוא נתן לעצמו גם דרור בפייסבוק, עד שהבין שהציבור לא מטומטם ולכן הציבור לא ישלם. ומדוע?

כי חלום הדירה שהיה אז כה רחוק, נופץ כעת לגמרי. סאגת הנגיד העיבה על המשק, שממילא מצבו מדורדר באכזריות, בית החולים הגדול במדינה כמעט קורס, אבל אדון "אני שואל שאלות בשקל עם מבט עמוק בעיניים" שקוע באופי הסנקציות של 2017.

יאיר, תתעורר, תתעורר כבר, אנשים ממתינים להקרנות, לניתוחים דחופים, ואתה מספר לנו שהזזת את שעון הקיץ בעשרה ימים? ניצולי שואה נעלמים ואתה דואג לקחת 400 שקל לשכבות החלשות, ועוד אחוז שלם במע"מ? אם עד אתמול האנשים שמעולם לא פגשת, אותם אלו שמעשנים סיגרים ומפרסמים בנקים רק בחלומות הוורודים שלהם, עוד יכלו ללכת ולעבוד קצת, כעת הם גם את זה לא יכולים כי בעטת אותם בגסות למעגל העוני והתלותיות .

תקציב הביטחון תלוי כאבן ריחיים על צווארו של מעמד הביניים הישראלי, אבל אותך מעסיק עכשיו להגדיל את האבטלה הסמויה בצבא מ40% ל43% על ידי גיוס הטפילים, סליחה התפלק לי, על ידי גיוס החרדים.

עוני, קבצן, לתת, ראש השנה, חלוקת מזון, סל לחג, מזון, עניים. שרון בוקוב
בעטת אותם בגסות למעגל העוני והתלותיות/שרון בוקוב

האם חשבת לרגע איך למנף את הגיוס הזה ולו במעט כדי לצמצם את תקציב הביטחון ולאפשר בכסף הזה לעוד זוג להגשים את חלום הדירה המתרחק? כן כן, אותו זוג שנתן את קולו עבורך, שמחכה לך, כלומר, חיכה לך. הוא היה בטוח בנאיביות שתפשיל שרוולים למענו ואולי קצת תסייע לו להרים את הראש מעל המים ולחיות כפי שמצופה מאזרח במדינה מתוקנת. עד שהוא גילה את סדרת הכישלונות המהדהדת, המעידה על הוואקום המוצב בלשכת שר האוצר.


"אחי העבדים" הודה שר האוצר בשיחה סגורה עם פועלי בניין מהנגב, לאחר שתרם שקל שלם מהונו לקבצן רחוב, "אתם מזיעים מהבוקר עד הערב. אבל תדעו לכם, לו רק החרדים היו יוצאים לעבוד, הייתם מזיעים פחות". אז חרדים יקרים, אין לכם מה לצאת להפגנת המיליון, כי אם אתם רוצים לדעת כמה חרדים יגויסו ב2017, פשוט תבדקו כמה עולה דירה ב2014. אבל מי שבאמת צריך לצאת להפגנת המיליון אלו אתם, אחיו העבדים, מקומכם בהפגנה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully