וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 1 פונים לבורא עולם

וואלה! יהדות

6.3.2014 / 12:23

בתגובה לסגירת רשות השידור: עשרות עובדי הרשות נוסעים לקברי הצדיקים ביום ראשון הקרוב: "מה שבית הכנסת ברשות השידור לא הצליח לעשות לנו, השר גלעד ארדן הצליח"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

מחאה מקורית. בתגובה למסיבת העיתונאים לביטול רשות השידור. עשרות עובדי רשות השידור יבלו את יום ראשון הקרוב בקברי הצדיקים בצפון הארץ בכדי לבטל את רוע הגזירה. הם יבקרו בהר מירון בקסר רבי שמעון בר יוחאי ובקברו של התנא רבי יהודה בר' אילעי הידוע כסגולה לפרנסה.

בעקבות מסיבת העיתונאים, עשרות עובדים שלא תכננו לנסוע לקברי הצדיקים התקשרו וביקשו להשתתף בנסיעה לקברי הצדיקים. מי שארגן את הנסיעה לתפילה הוא העיתונאי אורי רווח ואסייג בן חמו מוועד העובדים ברשות. לדברי כמה מהנוסעים מדובר בגזירה חמורה שעתידה לפגוע בעובדי הרשות ובמצב שכזה מה שנותר הוא להתפלל לבורא עולם, כפי שעשו החרדים ביום ראשון.

גורם בערוץ 1 אמר לוואלה! יהדות כי תוכננה נסיעה לקברות צדיקים לרגל ז' באדר, יום הולדתו ופטירתו של משה רבינו אך בעקבות מסיבת העיתונאים התקבלו פניות רבות של עובדים מרשות השידור בינהם כתבים, טכנאים, מפיקים ועוד וביקשו להצטרף לנסיעה, הגורם מסר כי כרגע ישנם 40 עובדים שמתכוונים להגיע ולפי כמות הפניות המספר עוד יעלה.

עוד מסר הגורם כי חלק מהפונים אמרו: "מה שבית הכנסת ברשות השידור לא הצליח לעשות לנו, השר גלעד ארדן הצליח", הגורם מסר כי "לאנשים אין כרגע במה להיאחז, כולנו על הגחלת ולכן נחנו פונים לבורא עולם שיעזור לנו". בנוסף הוא אמר כי בעבר העובדים נסעו לעמוקה לקבר של הידוע כסגולה למציאת זיווג, ולאחר זמן קצר 7 זוגות התחתנו.

הכנות להילולת ל"ג בעומר המסורתית בקבר רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) במירון, מאי 2011. חדשות 24
מתפללים בקברו של רבי שמעון בר יוחאי/חדשות 24

הבוקר (חמישי) הטיל שר התקשורת גלעד ארדן פצצה בדמות ביטול אגרת הטלוויזיה של רשות השידור. את הדברים אמר השר במסגרת הצגת מסקנות ועדת לנדס לבחינת השידור הציבורי אשר סיימה השבוע באופן סופי את עבודתה. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי בוואלה!, ובה נכח גם שר האוצר יאיר לפיד שהביע את תמיכתו הגורפת במהלך.

"לא במקרה אני פותח עם הבשורה על ביטול האגרה. זה נתפס כקנס מאוס, זה מבחינת האזרחים גזל כספם לטובת מימון ארגון כושל", אמר. "ב-31 למרץ 2015 האגרה תבוטל וייחל עידן חדש ומלהיב בשידור הציבורי. נסגור את הרשות, ונקים גוף חדש. ישראל זקוקה לשידור ציבורי, והוא יהיה איכותי ובעל אתוס של חדשנות ועצמאות".

שר האוצר לפיד גיבה את ארדן ואמר: "אני רוצה להצטרף לדבריו של השר. לחברי הכנסת אני אומר – ככל שתסייעו לנו לקצר את ההליך יותר מהר אזרחי ישראל יוכלו להפסיק ולשלם אגרה. הגוף החדש יצמצם את ההוצאות שלו ב-300 מיליון שקלים אבל ההשקעה בתוכן תגדל. הזיקה לפוליטיקאים תבוטל, אין להם מה להתעסק בתקשורת, והזיקה הזו תבוטל. לפוליטיקאים אין מה להתעסק בתקשורת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully