וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלין לוי, היהדות היא מועדון סגור. דעה

19.3.2014 / 8:00

היהדות לא מותאמת ולא מומלצת לכל אחד. אפשר להיות בן אדם טוב, שווה ערך וזכויות, בלי להיות יהודי. מי שבכל זאת מתעקש, שיישא בתוצאה הכי אלמנטרית: ליישר קו עם דרישות המועדון

בזק. שוקה כהן
בזק/שוקה כהן

הדחף של מיס אלין לוי להתגייר אינו ברור לי אפילו שאני יודע שאביה יהודי. הגיור של אנשים מסוגה הופך להיות סוג של להיות עם ולהרגיש בלי, כלומר: תקראו לי יהודי, אני ממשיך לחיות איך שבא לי. וכל מיני דברים שהיהדות דורשת, 613 אם נדייק, אני לא ממש סופר.

אז הגיע הזמן לומר משהו לגבי גיור: היהדות היא מועדון סגור, לא מותאם לכל אחד ולא מומלץ לכל אחד. אפשר בהחלט להיות בן אדם טוב, שווה ערך וזכויות, בלי להיות יהודי. גם אם הוא לא יהודי, חביב אדם שנברא בצלם אלוקים.

מי שבכל זאת מתעקש, מן הראוי שיישא בתוצאה הכי אלמנטרית: ליישר קו עם הדרישות של היהדות. אי אפשר לבקש להיכנס ובה בשעה לצפצף על כל מה שיש ליהדות לומר, ויש לה הרבה. אז מה כל כך רע לך, מיס לוי, שאת בוחרת להיות יהודייה דווקא? אהה, הבנתי. אוקיי, אז אם זה הנימוק, למה שלא תקבלי גם את הזכויות וגם את החובות בילדאין?

"הליך הגיור נפסל כי אלין לוי שיקרה לרבנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היהדות שימרה את עצמה כך לאורך הדורות, והיא לא מתכוונת עכשיו לשנות מדיניות. הקלות הבלתי נסבלת של השמעת ביקורת כנגד בתי הדין לענייני גיור מטרידה, כאילו מדובר היה בפוליטיקאים ולא במקצוענים בעלי השכלה רחבה אשר נאלצים להתמודד עם הקשות שבדילמות בהן עמדו דיינים לאורך הדורות. ולא רק שאלות של התבוללות וזהות.

היהדות לא ממש מחבבת גיור. תקופות ארוכות לאורך ההיסטוריה בית הדין לגיור היה נעול לחלוטין. לא רק בתקופת שלמה המלך אלא אפילו בתקופת מרדכי ואסתר. כשמעמד היהודים היה בשיאו נוצר חשש אוטומטי שהמצטרפים לא באמת נכנסים למועדון, אלא פשוט רוצים לחגוג על ההטבות שיש שם.

זה הספיק כדי לבטל אוטומטית כל אופציה להצטרף. יתכן שעלינו לבטל את מערך הגיור גם בתקופה הנוכחית, בה יש מדינה אחת בעולם שמעניקה אזרחות אוטומטית וסל קליטה לכל מי שנחשב יהודי. אבל גם אם נניח שלא, היעלה על הדעת להתערב בשיקוליו המקצועיים של הגוף האחרון בעולם השומר על צביונו היהודי של העם?

אלין לוי. אביב חופי
אלין לוי/אביב חופי

אולי התגובה ההזויה ביותר ששמעתי אודות הסיפור הזה היא של גוף קיקיוני הקורא "להפסיק להתחתן ברבנות, להפסיק להתגייר ברבנות, להפסיק כל דבר שקשור לרבנות" זה רק אני, או שבאמת לא ברור איך אפשר מצד אחד להצטרף ליהדות אבל לצאת מהצד השני?

איננו רוצים גרים, היהדות היא מועדון סגור בעל דרישות נוקשות ורחבות, שאינן מתאימות לכל אחד ולא כל אחד אמור להיות כפוף אליהן. היהודים ישנים בשקט בלילה עם זה שמתוך שמונה מיליארד, רק 12 מיליון איש נמנים חברים בה.

היהדות ממלאת את מטרתה גם בנפח הזה. נכון, גם מתוך 12 המיליון לא כולם מצייתים אחר ההוראות, אבל זה עדיין לא אומר שמגרשים אח מהבית. משפחה זו משפחה. וגם אם מישהו מבחוץ הכיר את היהדות, הבין מה טיבה, וחשב שמקומו בפנים, בבקשה. רק שיואיל לראות בעצמו שווה חובות, שאם לא כן, ובלי טיפת ציניות, נשמח להמשיך ולראות בו ידיד שווה זכויות גם מבחוץ.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully