וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת האחווה הישראלית: מתל אביב לבני ברק

16.4.2014 / 14:57

בצעדה שתצא מחר (חמישי) מתל אביב לבני ברק יצעדו חילונים דתיים וחרדים ברחובות ת"א ובני ברק ויפגינו אהבה ואחווה ישראלית, להראות לכולם שאפשר וצריך לחיות כאן יחד בשלום

צעדת האחווה הישראלית. מתוך הפייסבוק של "אחים", צילום מסך
צעדת האחווה הישראלית/צילום מסך, מתוך הפייסבוק של "אחים"

זה לא סוד שהאחדות הישראלית שוסעה בחודשים האחרונים פעם אחר פעם בידי גורמים פוליטיים ופופוליסטיים. כמה מאות צעירים ישראלים החליטו להרים את הכפפה כדי להוכיח שהציבור הישראלי אינו מיישר קו עם אווירת הקיטוב והפילוג הנושבת בימים אלו מבית המחוקקים. בצעדה שתצא מחר (חמישי) מתל אביב לכיוון בני ברק הם יצעדו יחד , חילונים דתיים וחרדים ברחובות תל אביב ובני ברק ויפגינו באופן מתוקשר אהבה ואחווה ישראלית - להראות לכולם וגם לעצמם שאפשר גם אחרת , אפשר וצריך לחיות כאן יחד, בשלום.

אריאל אנסבכר, בוגר יחידה קרבית ומילואימניק פעיל, מספר שהג'וק נפל לו דווקא במבצע עופרת יצוקה: "נדהמתי לראות את רוחב הלב הישראלי, בנגמ"ש שלי כמעט ולא נשאר מקום פנוי לציוד מרוב צ'ופרים ממתקים ומתנות שקיבלנו מאזרחים, מה שהיה מדהים במיוחד הייתה העובדה שהאנשים הטובים הללו הגיעו מכל סוגי האוכלוסייה ומכל המגזרים בעם ישראל, היו שם חרדים ,מסורתיים חילונים בקיצור כל עם ישראל... אתה רואה את העיניים הנוצצות והחיוכים ואתה מבין שככה זה צריך להיות"

ליוזמה הצטרפו ארגונים חברתיים רבים, ביניהם "פלוגתא", היוזם אירועי שיח חרדים-חילונים בכל רחבי הארץ. הצעדה תגיע בשעה 13:30 לרחבת עיריית בני ברק ושם ישוחחו הצדדים באווירה חגיגית על כל הנושאים המפרידים והמאחדים. " אנחנו לא נאיביים" אומר יאיר, ממובילי הצעדה "אנחנו לא חושבים שהבעיות ייעלמו - או שהמחלוקות יתאדו , כל אחד צריך להמשיך להחזיק באותן דעות נחרצות ממש כמו קודם אבל בהבדל אחד - במקום השנאה והתחרות צריך לכבד ולאהוב את הזולת -את השונה מאיתנו ממש כמו שהוא. בחינם, אהבה זה עניין של החלטה.

צעדת האחווה הישראלית. מתוך הפייסבוק של "אחים", צילום מסך
צעדת האחווה הישראלית/צילום מסך, מתוך הפייסבוק של "אחים"

ומה שכל כך מושך ברעיון הזה הוא שאם נצליח לחנך את עצמנו לא לשנוא איש את רעהו , החיים שלנו כאן יכולים להיות מדהימים, יהיה כאן באמת מקום שכיף וטוב לחיות בו, וזה אך ורק בידיים שלנו. אנחנו לא מחכים למשיח - אלא משתדלים לקרב אותו .."

גם פרויקט ההסברה החרדי "דוסים" הנלחם בקיטוב ובשנאה הצטרף לצעדה מתוך תקוה והבנה שהשינוי האמיתי יגיע דווקא מן העם. "צריך לדעת שמה שקורה שם בתקשורת ובכנסת ממש לא מייצג את מה שהעם חש. ההרגשה ברחוב היא שנעשה לנו, העם, עוול. היינו עם מאוחד ומנסים באופן מלאכותי לפלג בינינו, העם אומר לזה 'לא'" מסכם אחד הצעירים שישתתף בצעדה.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully