וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הרעיון של ספירת העומר?

ערוץ מאיר

23.4.2014 / 10:27

ספירת העומר היא תהליך התקדמות שמכין אותנו לקבלת התורה בשבועות. בתהליך מדורג של 49 ימים אנחנו מתקדמים מקורבן השעורים לקורבן החיטין ומתקדמים מחירות פיזית לחירות רוחנית

צלמים זמניים מורשים

מה הרעיון של ספירת העומר שהחלה תוך כדי חג הפסח ותסתיים בחג השבועות? הרב חגי לונדין מסביר שספירת העומר מבטאת תהליך של התקדמות והתבגרות שמכין אותנו לקבלת התורה בחג השבועות. במוצאי חג הפסח היו מניפים את קורבן העומר שהיה בעצם ערימה של שעורים. פסח מבטא חירות אבל זו חירות פיזית ולאומית והיא לא מספיקה. השעורים הן מאכל של בהמה וההנפה שלהם מבטאת חירות גשמית שצריכים להתרומם ממנה למקום גבוה יותר.

בתהליך מדורג של 49 ימים אנחנו מתקדמים מקורבן השעורים לקורבן החיטין שאותו היו מקריבים בחג השבועות. החיטה, בניגוד לשעורה, היא כבר מאכל אדם. בשבועות, חג מתן תורה, לא רק הצדדים הגופניים זוכים לחירות אלא גם הצדדים הרוחניים והתודעתיים שלנו. ספירת העומר מקדמת אותנו מחירות פיזית לחירות רוחנית

חיטה שיבולים. ד"ר רחלי עינב, מערכת וואלה! NEWS
חיטה שיבולים/מערכת וואלה! NEWS, ד"ר רחלי עינב

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully