וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים נמצא גם בתוך תאי הגזים: על אמונה בשואה

ערוץ מאיר

27.4.2014 / 10:55

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג שאיבד 11 ילדים בשואה עמד באושוויץ ואמר לאנשים שה' נמצא בכל מקום וגם שם. אם הוא לא מתגלה בחוץ, הוא צריך להתגלות בפנים - במוסריות ובאנושיות האדם

ערוץ מאיר

לא קל להאמין בה' ובאדם אחרי השואה. הרב תמיר גרנות ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול' כתב ספר על 'אמונה ואדם לנוכח השואה'. בתוכנית "בא בזמן" המשודרת בערוץ מאיר הוא מספר ליצחק מאיר על הסיבות האישיות שהביאו אותו לעסוק בשאלת האמונה לאחר השואה ומביא מתוך הספר שתי תפיסות שונות של אמונה.

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג שאיבד אחד עשר ילדים בשואה עמד בשערי אושוויץ ואמר לאנשים שבורא עולם נמצא בכל מקום וגם שם. ההכרעה של האדם להאמין ולחיות עם ה' גם במקום הבלתי אפשרי היא הכרעה שהופכת את האמונה לממשית. מצד שני, ישנה תפיסה, בהשראת תורתו של ר' נחמן מברסלב, שרואה בשואה חלל פנוי והסתר פנים של ה'. בורא עולם מפנה מקום לאדם ומצפה ממנו שיצור עולם אמוני מבוגר יותר ונאיבי פחות. אם ה' לא מתגלה בחוץ ויש כזו רשעה, הוא צריך להתגלות בפנים - במוסריות של האדם ובאנושיות שלו.

לקטעים נוספים לחצו כאן

קבוצה של יהודים דתיים עצורים על ידי חיילים נאצים, מאי 1943. AP
קבוצת יהודים עצורים על ידי נאצים/AP

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully