וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבי עם האנרגיות של הרוקנרול

ערוץ מאיר

8.5.2014 / 19:13

הם נפגשו ב- 1969 בפסטיבל החסידי הראשון, בתקופה שבה הרב קרליבך עדיין לא היה בקונצנזוס של הציבור הדתי. חנן יובל מדבר על הרב שדיבר על אלוהים בצורה שכל אחד יכול לאהוב

ערוץ מאיר

כשהבן של חנן יובל התחתן, הציע לו אביו להיכנס לחופה עם ניגון של הרב שלמה קרליבך. בתוכנית "ניגון של הלב", מספר חנן יובל לרב דוד מנחם על הכרותו עם "הרבי המרקד". השניים נפגשו בשנת 1969 בהכנות לפסטיבל החסידי הראשון, בתקופה שבה הרב קרליבך עדיין לא היה בקונצנזוס של הציבור הדתי. "היום אין משפיע ממנו בבתי הכנסת בארץ", אומר יובל.

במהלך השנים שר יובל לא מעט משיריו של הרב קרליבך. הוא מזהה אצלו אנרגיות של רוקנרול, ומגדיר אותו כ"גאון של שלושה אקורדים". את הפסוקים שקרליבך בחר להלחין מתאר יובל כ"פסוקים מחבקים, אוהבים, וחברתיים שכל אחד יכול להתחבר אליהם. גם כשהוא דיבר על אלוקים, הוא דיבר על זה בצורה שכל אחד יכול היה לאהוב".

ועם כל השמחה והקפיצות בשיריו של קרליבך, חנן יובל מעדיף דווקא את השירים השקטים שלו, והוא מבצע את השיר "גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי אתה עימדי".

לפרק המלא עם חנן יובל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב שלמה קרליבך/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully