וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב רונצקי: "מבין מפקד שלא רוצה לפקד על חייל שמחצין את הדתיות"

12.5.2014 / 14:20

הרב רונצקי, לשעבר הרב הראשי לצה"ל, התבטא היום בעניין הדחת הצוער הדתי מקורס הקצינים: "כשחיילים דתיים מתנהגים באופן בוטה, זה מפריע למפקדים ואי אפשר לתפקד ככה"

הרב אביחי רונצקי, לשעבר רב צבאי,  באזכרת בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר, פברואר 2013. ערן יופי כהן, ספק 500
הרב אביחי רונצקי/ספק 500, ערן יופי כהן

"לא הייתי יוצא מהרצאה של חייל משיחי. זה מסקרן אותי לשמוע מה קורה איתו", כך הגיב היום (שני) הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר ולשעבר הרב הראשי לצה"ל, להדחתו של עמית, צוער דתי, מקורס הקצינים בבה"ד 1 בגלל "קיצוניותו הדתית", הדחה שפורסמה לראשונה בוואלה! יהדות ועוררה סערה וביקורת דתית קשה נגד צה"ל.

צוער דתי הודח מקורס קצינים בגלל "קיצוניות דתית"

"דיברתי עם הצוער באריכות", סיפר הבוקר רונצקי בתוכנית 'עצם העניין' ברדיו 'גלי ישראל', "הוא נשמע ילד טוב ירושלים. הוא כזה באמת והוא הודה בפניי שהוא התנהל בצורה שאינה נכונה. בצורה בוטה מידי וקצת חוצפנית".

הרב רונצקי הוסיף כי הוא מבין את המפקדים בצה"ל שלא רוצים לפקד על חיילים דתיים שמחצינים מידי את הדתיות שלהם, "הם אומרים מספיק, די כבר. אנחנו לא רוצים את החבר'ה האלה ואני מסכים איתם. כשחיילים דתיים מתנהגים באופן בוטה, זה מפריע למפקדים ואי אפשר לתפקד ככה".

בהתייחסו לאחת מהטענות שעלו נגד הצוער, לפיה סירב להיכנס להרצאה שאותו העביר חייל משיחי לחברי הצוות אמר כי הוא לא היה יוצא מהרצאה כזו, "למה? זה מסקרן אותי לשמוע מה קורה עם אחד שיילחם איתי בקרב בעוד יום יומיים. לשמוע, להכיר אותו, מה קרה? לחשוב שהוא ישפיע עליי? זה שיח בתוך הצוות עצמו. תהיו רכים יותר, קשובים יותר".

עמית היה אמור לסיים את קורס הקצינים שהחל לפני שלושה חודשים מטעם יחידת "מגלן" בה הוא משרת ובסיומו לקבל את אחד התפקידים החשובים ביחידה. אלא ששבוע לפני סיום הקורס, הוא זומן לשיחה אצל מפקד בה"ד 1, אל"מ אבי גיל, שבה קיבל את ההודעה על הדחתו מהקורס. הסיבה: סירובו להשתתף בשיחה על יהודים משיחיים ובאימון מעורב עם בנות. "אין מקום לקצינים קיצוניים בצה"ל".

על אף שבמכתב הדחתו מהקורס נכתב כי זו נבעה כתוצאה מקיצוניותו הדתית, מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי: ?הצוער הודח מקורס הקצינים ע?י מפקד בה?ד 1 בגין בעיות משמעת והתנהגות שהתגלו במהלך הקורס". בנוסף, נכתב כי מפקד זרוע היבשה החליט לאפשר לו לשוב לקורס הבא במידה וירצה בכך.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully