וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניה בוקשטיין: "בית הדין הרבני - בריונים"

13.5.2014 / 18:00

השחקנית סיפרה לחברי הכנסת על קשיי העולים המבקשים להינשא בישראל ומתבקשים להוכיח את יהדותם: "תחושה שאני עומדת בעמדת הנאשם. הם מתנהגים בבריונות. זה מעציב"

אניה בוקשטיין. אור גפן, מערכת וואלה! NEWS
אניה בוקשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אור גפן

וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התכנסה היום (שלישי) בכנסת ודנה בקשיי העולים המבקשים להינשא בישראל. הוועדה שמעה עדויות של עולים שהתבקשו להוכיח את יהדותם טרם נישואיהם. יו"ר הוועדה, ח"כ יואל רובוזוב (יש עתיד) מתח ביקורת חריפה על התנהלות הרבנות. "זה הגוף הראשון שהיה אמור להתייצב פה ולתת הסברים אך הם בחרו שלא לשלוח נציג לדיון בטענה כי הנושא אינו קשור לרבנות".

כנסו לוואלה! יהדות
צפו: הפטנט החרדי: לנצח על מקהלה עם מזלג
הסיפור האמיתי וההזוי של עמוס עוז והרב כהנא
צה"ל החרים כנס ביהודה ושומרון
פסק הלכה: דין רודף לאנשי "תג מחיר"
צפו: המערה שבה התחבא רבי שמעון בר יוחאי


את הדיון בוועדה פתחה השחקנית אניה בוקשטיין שסיפרה על ההליך "המתנכר", כהגדרתה, שעברה בבתי הדין כשביקשה להוכיח את יהדותה טרם נישואיה. "הבאנו את כל המסמכים שהשגנו ובאנו שוב. הפגישה נערכה מול חוקר יהדות ואמא שלי סיפרה לו את ההיסטוריה של המשפחה. זאת לאחר שהצגנו לו את תעודת הלידה שלי, של אמא שלי ושל סבתא שלי ואת תעודת הנישואים של הוריי. בכולם היה כתוב שאנו יהודיים", הדגישה.

למרות זאת התבקשה בוקשטיין להשיג את תעודת הלידה של סבתא רבה שלה. "מדובר במסמך משנת 1901 שצריך להביא אותו מהעירייה ברוסיה", אמרה לנוכחים בדיון. בוקשטיין ציינה שהיא פנתה למיזם שורשים של ארגון רבני 'צהר' וביקשה עזרה בהשגת המסמך. "הם היו רגישים וקשובים, הבטיחו לעזור ואחרי שבועיים הם השיגו את המסמך.

"חשבנו שהבעיה נפתרה אבל זה לא נגמר. נאמר לנו לבוא לרבנות בתל אביב לשימוע סופי. התחושה בשימוע מאד לא נעימה. אולם כמו בית משפט. תחושת פקפוק. תחושה שאני עומדת בעמדת הנאשם. הרב שישב באולם לא היה בקיא בפרטי המשפחה לא עשה שיעורי בית".

"בסופו של דבר התחתנו דרך 'צהר' ואני שמחה שעשינו את זה כך. אני לא נגד בירור היהדות אבל יש דרך לעשות את זה, מקצועי יותר ויעיל יותר", אמרה בוקשטיין ומתחה ביקורת חריפה על ההתנהלות. "בתי הדין הרבניים, שאמורים לעשות קירוב לבבות מתנכרים ומקשים. זה מעציב. הם מתנהגים בבריונות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אניה בוקשטיין וח"כ יואל רובוזוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה בריונות", אמר ח"כ רובוזוב וציין כי נציג מטעם הרבנות הודיע שלא יבוא לוועדה כי זה לא קשור אליו. "זה הגוף הראשון שהיה אמור להתייצב פה ולתת הסברים". יש לציין כי נושא בירור היהדות אכן אינו קשור לרבנות הראשית והוא מתנהל בבתי הדין הרבניים - גוף נפרד.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה לוואלה! יהדות: "אגף בירור יהדות בהנהלת בתי הדין הרבניים מיצר על השיח הלא מקצועי שהתנהל בוועדה ללא זימון הנוגעים בדבר. לגופו של עניין הליך בירור היהדות במדינת ישראל הינו יעיל, נגיש לזקוקים לו, אינו כרוך בתשלום והוא מתוקשב וממוחשב. פרקי הזמן שאורך בירור היהדות הינם קצרים וההליך הינו ידידותי".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully