וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאחד מאיתנו חוטא, כולנו אשמים

ערוץ מאיר

14.5.2014 / 8:00

אם חלק מהעם חוטא, כולם סובלים ונענשים כי "כל ישראל ערבים זה לזה". אך מהי באמת הכוונה במשפט הזה? הרב דוד מנחם מסביר

ערוץ מאיר

קללות זה דבר לא נעים, אבל בפרשת השבוע, פרשת "בחוקותיי" יש גם קללות לעם ישראל. הרב דוד מנחם מסביר שהקללות באות על עם ישראל בגלל ש'כל ישראל ערבים זה לזה' ואם חלק מהעם חוטא, כולם סובלים ונענשים. למה הכוונה במשפט המפורסם 'כל ישראל ערבים זה לזה'? הרב צבי יהודה הכהן קוק הסביר שלכל קבוצה בעם ישראל יש מה ללמוד מקבוצה אחרת ולכן כל ישראל ערבים ללימוד זה מזה. אין עגלה ריקה ועגלה מלאה.כל העגלות מלאות וכל עגלה צריכה להחליף מטענים עם חברתה

לעוד פינות של הרב דוד מנחם

משה קצב ואהוד אולמרט. מאי 2014. AP
כל ישראל ערבים זה לזה/AP

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully