וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמפורסם אוהבים אותו גם בשמיים?

ערוץ מאיר

20.5.2014 / 8:00

המשנה במסכת אבות אומרת ש"כל שרוח הבריות נוחה הימנו, רוח המקום נוחה הימנו". שככל שהאדם יותר אנושי וטוב במידותיו, כך גם רוח המקום, כלומר הקב"ה חפץ בו

יח"צ - חד פעמי

האם מי שפופולארי בסקרים אוהבים אותו גם בשמיים? המשנה במסכת אבות אומרת ש"כל שרוח הבריות נוחה הימנו, רוח המקום נוחה הימנו". בתוכנית "דרך האבות" המשודרת בערוץ מאיר משוחח אלישיב רייכנר עם הרב ערן טמיר על דברי המשנה. הרב טמיר מסביר שהאדם נקרא בריה כי הבורא נמצא בתוכו. המשנה אומרת שאם האדם מגלה את הבורא שקיים בתוכו והבריות נחשפות לצד הרוחני שלו אז רוח המקום נוחה הימנו. ברובד המעשי צריך להוסיף ולומר שככל שהאדם יותר אנושי וטוב במידותיו, כך גם רוח המקום נוחה הימנו כי הקב"ה חפץ בתיקון עולם. לכן הקב"ה נקרא במשנה 'מקום' - כי זה הכינוי של הקב"ה כפי שהוא מופיע במציאות שלנו.

הקב"ה לא חפץ שנהיה שייכים רק לאידיאלים רוחניים ומנותקים אלא רוצה שנהיה גם מחוברים למציאות ולבני אדם ושנקדש שם שמיים ביחסינו עם החברה. חז"ל אמרו שזה היה ההבדל בין דורו של דוד המלך לדורו של אחאב. בדורו של אחאב למרות שאחאב היה מלך רשע, היו מנצחים במלחמות כי הם היו מאוחדים. בדורו של דוד המלך, למרות צדיקותו של דוד, העם היה מסוכסך ולכן הם היו מפסידים במלחמות.

לתכנים נוספים לחצו כאן

בראד פיט על השטיח האדום בשנת 1998. GettyImages
בראד פיט על השטיח האדום בשנת 1998/GettyImages

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו -"יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully