וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם היהודים באמת רוצים שלום?

ערוץ מאיר

29.5.2014 / 11:00

כולם מדברים על השלום ועל חשיבותו. משום מה יש כאלה שחושבים כי אנחנו לא רוצים אותו. הרב דוד מנחם מסביר למה השלום הוא ערך יהודי ומדוע הוא תכלית ההיסטוריה שלנו

יח"צ - חד פעמי

השלום שאנחנו כל כך מצפים לו הוא ערך יהודי. הוא תכלית ההיסטוריה. עם ישראל התברך בשלום. בכל מקום כשאנחנו מסיימים משהו חשוב, אנחנו מסיימים אותו בשלום, והתקווה שלנו לעתיד היא להתחיל בשלום.

הרב דוד מנחם מדבר על השלום שמופיע בפרשת השבוע, פרשת נשוא, בחתימתה של ברכת הכוהנים. כל הברכות שמופיעות בברכת כוהנים - הצלחת הממון, השמירה והברכה, הכל בסופו של דבר הולך לקראת השלום כי אם יש שלום, יש הכול. לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום וחכמים אמרו במדרש: "גדול השלום שכל הברכות נחתמות בשלום".

קריאת שמע, הכרזת האמונה שלנו, מסתיימת בשלום. תפילת העמידה שבה אנחנו ממצים את כל הבקשות שלנו מסתיימת גם היא בשלום. על אהרון הכהן נאמר שהוא היה "אוהב שלום ורודף שלום". מה זה אומר לרדוף שלום? ש מי שאוהב את השלום רק כשהוא מגיע אליו ורק כשהוא בהישג יד, אבל תלמידיו של אהרון אוהבים שלום ורודפים כדי להשיג אותו גם כשהוא רחוק מהם.

לפינות נוספות של הרב דוד מנחם

אנואר סאדאת ומנחם בגין לצד ג'ימי קרטר מתחבקים בקמפ דייויד 1978,. AP, AP
השלום עם מצרים/AP, AP

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully