וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורות המזעזעת של הרב בפרשיית המין

ניסן שטראוכלר

1.6.2014 / 11:00

עשרות נערים שוכבים עם אישה במשך 5 שנים. הרבה יודעים ולא עושים דבר. רק שהשמועה מספרת כי יש לה איידס כולם מתעוררים. מזל שהרב אמר: "יש לך נשמה גבוהה, אתה לא תידבק"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

השבת קראנו בבתי הכנסת את פרשת "נשא" (נשוא), אבל אין ספק שפרשיית השבוע החולף הייתה פרשיית הנשאית, שככל הנראה אינה נשאית של HIV - אותו נגיף שעלול לגרום למחלת האיידס אם לא יינתן טיפול תרופתי מונע.

אינני יודע מה מצבה הנפשי של האישה שקיימה יחסי מין עם נערים רבים, אינני יודע מי הקורבן כאן ומי לא, אבל אני יודע כי לולא החשש מכך שהאישה נשאית HIV, העניין יכול היה להימשך עוד זמן, אולי אפילו זמן רב. מסתבר שכבר 5 שנים זה מתרחש, 5 שנים שהשמועות רצות מפה לאוזן, מנער לנער. אבל אף אחד לא פצה פה, עד שכאמור השמועה על ה- HIV החלה להתפשט.

כנסו לוואלה! יהדות ותמצאו שם את:
כנס על סקס במגזר הדתי: "גם האישה צריכה סיפוק מיני"
הצצה: נשות האדמו"רים נחשפות
מקרי האנטישמיות הקשים בהיסטוריה
הרב המתנחל שיעלה הומוסקסואלים לתורה

מדברים על איידס כמגפה של שנות השמונים-תשעים. מי שנדבק אז, דינו היה אחד – מוות. אבל מאמצע שנות התשעים, כשמצאו את הטיפול התרופתי המונע, אנשים בישראל ובמקומות רבים בעולם, מקומות בהם הטיפול התרופתי נגיש, כבר לא מתים מאיידס, אבל חלקם מתים מבפנים כל פעם שמתפוצצת פרשייה כזו והם רואים איך כולם מפחדים מאיידס, כאילו זה הדבר הנורא ביותר על פני האדמה.

הארכת מעצר לחשודה בבעילת קטינים בדרום . מאי 2014. שי מכלוף, צילום מסך
החשודה בהארכת מעצרה/צילום מסך, שי מכלוף

שלא יהיו טעויות, אין אדם נורמטיבי אחד שהיה רוצה לחיות עם HIV, למרות שכבר שמעתי רופאים רבים שאומרים כי "סרטן היא מחלה הגרועה בהרבה מאיידס, בגלל שסרטן יכול להיות מחלה סופנית, HIV כבר לא", אני לא מאחל לאף אחד להידבק בנגיף, אני כן קורא לכל אחד ללמוד איך נדבקים ואיך לא, ומה זה אומר לחיות עם HIV.

בפרשת השבוע נכתב על המצורע, שיש לשלח אותו מחוץ למחנה ישראל. לגבי צרעת זה מובן, לגבי HIV ממש לא. מעדויות סביב הפרשייה, שמענו על ילדים שהיו מעורבים וכשהוריהם גילו זאת, הם הפרידו אותם מאחיהם מחשש שאולי ידביקו את שאר המשפחה בנגיף. שמענו על הורים שפחדו מהילדים שלהם ושמענו ועל ילדים שלא היה להם מושג מה זה יחסי מין ובטח שלא מה זה יחסי מין מוגנים, והם היו בטוחים שהם הולכים למות מאיידס. חלקם עדיין בטוחים.

בשנות השמונים והתשעים התייחסו לאנשים עם איידס כאל מצורעים. מאז כבר למדו שלא ניתן להידבק מנשיקה, משתייה בכוס משותפת ומישיבה על אותה אסלה ושרוב רובן של ההדבקות מתבצעות בגלל קיום יחסי מין לא מוגנים ושקונדום אחד מונע את ההדבקה הזו. אנשים שאינם מלאים בסטיגמות או הפרעות כאלה ואחרות, כבר ממש לא מפחדים מאנשים שחיים עם HIV מסיבה הפשוטה - כי אין מה לפחד מהם. נקודה.

יום המאבק הבינלאומי איידס. רויטרס
לגבי צרעת זה מובן, לגבי HIV ממש לא/רויטרס

ביומיים האחרונים שמעתי ציטוטים רבים ומטרידים, אבל הרב שאמר לאחד הילדים שקיים עם האישה יחסי מין: "יש לך נשמה גבוהה, אתה לא תידבק" הטריד אותי יותר מכל.

כאדם מאמין, השומר חלק ניכר מהמצוות, שגדל על גדולתם של רבנים ולמד בדרך הקשה שבסופו של דבר גם רבנים הם בני אדם (לטוב ולרע), לקיחת האחריות של אותו רב מטרידה אותי מאוד. צריך לחנך את הנוער ולא להטעות אותו, נשמה גבוהה אינה תחליף לקונדום, ואני מכיר הרבה מאוד אנשים החיים עם HIV שהם נשמות גבוהות, אנשים נהדרים וישרים. סביר שגם אתם מכירים אותם, אבל החשש שלהם לספר לאנשים שהכי קרובים אליהם שהם נשאי HIV גורם להם לחיות בעלטה הגדלה ומתרחבת כל אימת שמתפוצצת פרשייה כזו, וגורמת להם לפחד אף יותר מלספר שהם חיים עם HIV, כשהם רואים את ההיסטריה הקיימת סביב הנגיף, שרובה מגיעה מבורות, בורות על דרכי הדבקה, בורות הנוגעת לאנשים החיים עם HIV.

הצעירים שמעורבים בפרשה יגדלו להיות אנשים נורמטיביים, יקימו משפחה, יחנכו לערכים, יהיו חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו, וסביר שיתרמו בדרכם שלהם. במידה והאישה אכן חיה עם HIV – (מידע לא מבוסס שנשען על שמועה בלבד) - אלו שקיימו איתה יחסי מין לא מוגנים יכלו בסבירות מסוימת להידבק בנגיף, זה הרי עניין של סטטיסטיקה. מרגע שמקיימים יחסי מין לא מוגנים ומנהלים התנהגות מינית לא אחראית, זה כבר עניין של הסתברות, ולפי סקרים של הוועד למלחמה באיידס רבים מאזרחי ישראל המקיימים יחסי מין מזדמנים עושים זאת, ולא לובשים קונדום תוך שהם סומכים על הפרטנרים שלהם, או סתם סומכים על המזל והנשמה הגדולה שלהם. זה יכול לקרות לכל אחד שמקיים יחסי מין לא מוגנים.

קונדום גלולות. ShutterStock
נשמה גבוהה אינה תחליף לקונדום/ShutterStock

עבור אנשים רבים החיים עם HIV זה היה שבוע לא פשוט, מאחר ולנגיף אין דמות, יש אנשים החוששים מהאנשים שחיים עם הנגיף, במקום לחשוש מהנגיף עצמו.

אני מקווה שהפרשייה העגומה הזאת תוביל לכך שאנשים יחששו להדבק בנגיף, שישתמשו באמצעי מניעה ושלא בטעות, אנשים יתחילו לפחד מאלו החיים עם HIV. אותם אנשים יכולים להיות בקלות גם הילדים שלכם, ההורים שלכם, החברים שלכם, והם לא יספרו לכם מהפחד שתגיבו אליהם בצורה שהם לא יוכלו להכיל את זה. הידבקות בנגיף יכולה לקרות לכל אחד, ולא משנה אם הוא דתי, חילוני, גבר המקיים יחסי מין עם גברים ו/או נשים, או אישה המקיימת יחסי מין עם גברים.

בימים שבהם אנשים החיים עם HIV מקיימים זוגיות תקינה עם אנשים השליליים לנגיף, מולידים ילדים ללא HIV ואורך החיים הוא כממוצע החיים של אדם שחי ללא הנגיף, הגיע הזמן ללמוד, להסיר את הבורות, ובעיקר להבין שהפרשייה צריכה להזכיר להשתמש באמצעי מניעה ולהיזהר מ - HIV, ולא מהאנשים שנושאים אותו.

ניסן שטראוכלר הוא דובר הוועד למלחמה באיידס

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully