וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין העיר טבריה לחג השבועות?

ערוץ מאיר

2.6.2014 / 17:00

המקום המתבקש לדבר עליו בשבועות היא ירושלים בגלל העלייה לרגל או אולי שדות חיטה בדרום, אבל אנחנו מדברים על טבריה. אז למה טבריה ומה הקשר שלה לחג השבועות? צפו

צילום מסך

לא רק טיילת יפה ודגים טובים יש בטבריה. התלמוד הירושלמי נערך שם, גדולי הפייטנים גרו שם, וגם החיריק והשורוק נולדו בעיר הזאת. לכבוד חג מתן תורה מסיירים יונתן ואיתן בטבריה, מרכז התורה של העם היהודי אחרי מרד בר כוכבא. לטבריה הגיע רבי יהודה נשיאה נכדו של רבי יהודה הנשיא יחד עם הסנהדרין. בטבריה נערך התלמוד הירושלמי על ידי רבי יוחנן ורייש לקיש, בטבריה ישב רבי חייא שערך את התוספתא, בטבריה ישבו הפייטנים הראשונים בארץ ישראל ושם גם נולד הניקוד הטברייני שבו אנחנו משתמשים עד היום.

יונתן ואיתן מבקרים גם בביתו של רבי מנחם מנדל מויטעבסק, תלמידו הגדול של המגיד ממזריטש, האיש שהביא את החסידות לארץ ישראל והתגורר בטבריה. נהוג לומר שארון הספרים היהודי, הארצישראלי, נוצר בעיקרו בגליל. אחרי סיור היסטורי בטבריה, אפשר לומר שארון הספרים הגלילי הוא בעצם ארון ספרים טברייני.

לפינות הנוסע בזמן

הדייג הוותיק מנחם לב בנמל עין גב, אוגוסט 2012. ערן גילווארג
הדייג הוותיק מנחם לב בנמל עין גב, אוגוסט 2012/ערן גילווארג

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully