וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הביכורים, חג המתנות

ערוץ מאיר

2.6.2014 / 8:00

הביכורים הם מעין מתנה שאנחנו מביאים לבית המקדש וזו הזדמנות לברר מהי מתנה ואיך אנחנו יכולים להביא מתנה אמיתית שתשמח את הזולת

יח"צ - חד פעמי

חג השבועות נקרא גם חג הביכורים בגלל שבחג זה החלו להביא ביכורים לבית המקדש. הביכורים הם מעין מתנה שאנחנו מביאים לבית המקדש וזו הזדמנות לברר מהי מתנה ואיך אנחנו יכולים להביא מתנה אמיתית שתשמח את הזולת. אדם צחי ואנסמבל 'שיר אדמה' מבצעים את השיר שי של רחל המשוררת, ומדברים על מתנות על פי משנתו של חנן פורת ז"ל.

בפרשת ויקהל נאמר שהאנשים והנשים בחרו להביא למשכן זהב מכל מיני תכשיטים שיש להם בגוף. חנן פורת שאל בשביל מה היו צריכים לפרט לנו מאלו מקומות בגוף היו לקוחים התכשיטים? למה לא הסתפקו בציון העלות הכוללת של כל התכשיטים שהובאו למשכן?

תשובתו הייתה שכנראה רצו ללמד אותנו יסוד גדול שמה שחשוב במתנה הוא לא העלות הכספית שלה אלא המקום בגוף ממנו היא באה. אם המתנה לקוחה ממקום עמוק שאתה מחובר אליו, היא תשמח גם אם היא תהיה מאוד פשוטה. לכן גם לבית המקדש, אנחנו מביאים מתנות פשוטות שקשורות אלינו - ביכורים מהשדה שלנו.

רחל המשוררת מספרת בשיר שי על המתנה שהיא מביאה לאהוב שלה: "אעולל כגפן שארית הרחש ואשלח מנחה לך מזמרת לבי". היא שולחת את המנחה מתוך הלב. ומה היא המנחה? "ורד שמי הבוקר בין עצי הגן, זהב הצהריים במרחב רוגע, ולילך הערב על הרי גולן". אי אפשר למדוד את המתנות הללו בכסף. אפשר למדוד אותן בכמות הלב שהושקעה בהן.

לסדרת מדרשיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחל המשוררת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully