וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לומדים מהקשר של משה ויתרו?

ערוץ מאיר

5.6.2014 / 11:00

כשמשה נשלח להוציא את עם ישראל ממצריים הוא ביקש מאלוהים להתייעץ קודם עם יתרו שפתח לו את ביתו ונתן לו את בתו לאישה. מה לומדים מהקשר של משה וחותנו? הרב דוד מנחם מסביר

ערוץ מאיר

כשעם ישראל הלך במדבר הלך אתם גם אדם אחד שלא היה חלק מהעם - יתרו חותן משה. בפרשת השבוע, פרשת "בהעלותך", משה מבקש מיתרו שימשיך ללכת עם העם גם לארץ ישראל כי הוא רוצה להיטיב עם חותנו. הרב דוד מנחם מסביר שיחסי משה ויתרו חותנו מלמדים אותנו הכרת הטוב מהי. כשמשה נשלח להוציא את עם ישראל ממצריים הוא ביקש מהקב"ה להתייעץ קודם עם יתרו שפתח לו את ביתו ונתן לו את בתו לאישה. צריכים לזכור טובתו של אדם כי מי שכופר בטובתו של חברו, בסוף הוא כופר גם בטובתו של הקב"ה.

לעומת הכרת הטוב של משה, אנחנו קוראים בפרשה על כפיות טובה של עם ישראל. העם מקבל יום יום מן מאת ה', מהשמיים, ואומר עליו שהוא לחם קלוקל. גם האדם הראשון היה כפוי טובה. אחרי חטאו בגן עדן, הוא אמר על האישה, הדבר הכי טוב שניתן לו, שהיא זו שהחטיאה אותו. בהמשך פרשת השבוע, עם ישראל עובר חינוך מחדש על ידי מרים הנביאה ולומד מהי הכרת הטוב. מרים נענשה בצרעת והעם חיכה לה במשך שבעה ימים עד שנרפאה, רק בזכות שעה אחת שבה היא שמרה על משה בילדותה, ליד היאור.

לפינות נוספות של הרב דוד מנחם

משה רבנו. ShutterStock
מרים נרפאה בזכות שעה אחת שבה היא שמרה על משה בילדותה, ליד היאור/ShutterStock

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully