וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנצרות, האיסלאם והיהדות שביניהם

ערוץ מאיר

10.6.2014 / 9:00

התרבות המערבית ירשה מהפילוסופיה היוונית תפיסה שלפיה האדם הוא חזות הכול. לעומת זאת, האיסלאם תובע כניעה לפני האלוקות. בתוך המאבק הזה היהדות מציעה את הפתרון

ערוץ מאיר

ההומאניזם הוא מערכי היסוד של התרבות הנוכחית. האדם עומד במרכז ההתעניינות של כל היש והשאלה היא מדוע? הרב שרקי מסביר: אפשר לומר שהאדם הוא מרכזי בגלל שהאדם אוהב את עצמו ולכן הוא שם את עצמו במרכז ואז ההומאניזם הוא בעצם אגואיזם מורחב לא כל כך אידיאלי ולא כל כך מזיק. התפיסה היותר מעמיקה אומרת שהאדם הוא בעל ערך בגלל שהוא נברא בצלם אלוקים. לפי זה, אין להקל ראש בערכו של האדם כי בסופו של דבר הוא מוצג של קדושה, והקדושה היא דבר רציני אלוקי.

כאן אנחנו נכנסים לתסבוכת: בעולם יש היום מאבק אדיר בין שתי תפיסות עולם גדולות, של התרבות המערבית מחד ושל העולם האיסלאמיסטי מצד שני. התרבות המערבית ירשה מהפילוסופיה היוונית תפיסה שלפיה האדם הוא חזות הכול. לעומת זאת, האיסלאם תובע כניעה לפני האלוקות. בתוך המאבק הזה היהדות מציעה את הפתרון: לא או אלוקים או אדם, אלא בין האלוקים לאדם יש שיתוף פעולה ודיאלוג. הקב"ה הוא זה שנתן לאדם את האש במתנה. הוא לא נתן לו לפיד בוער אלא שני אבנים כדי שישפשף אותם ויוציא מהם אש. לפי היהדות אנו רואים את האדם כמשלים את מעשה בראשית וכשותף להשלמת הבריאה. אין מאבק של סמכויות בין האדם לאלוקים כי אם דיאלוג.

לתכנים נוספים לחצו כאן

אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully