וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשראו שאני אתיופיות אמרו שאין עבודה"

ערוץ מאיר

12.6.2014 / 10:00

בגיל 6 יובי עלתה לארץ מאתיופיה לבדה. אביה נפטר. אימה היתה עם אחיה התינוק וסבתא נאלצה להישאר מאחור. אבל יובי לא אוהבת להתעכב על קטנות

צילום מסך

יובי תשומה כץ עלתה לארץ מאתיופיה בגיל שש לבדה. אביה כבר נפטר, אמה עלתה לארץ עם אחיה התינוק וסבתה נאלצה להישאר מאחור ולשלוח אותה לישראל בגפה. אבל יובי לא אוהבת להתעכב על קטנות. אחרי שנים של נהירה אחרי הישראליות, היא בוחרת להתרכז בחוזקות של העדה האתיופית, להשפיע עליה מבפנים ולהיות מושפעת.

היום יובי מנהלת את עמותת "חברים בטבע" שמקימה גרעינים קהילתיים בתוך קהילות יוצאי אתיופיה. בתוכנית 'רוח נשית' (בבימויו של נעם דמסקי) משוחחת אורלי גולדקלנג עם יובי תשומה כץ, על עלייתה לארץ ועל מערכת יחסיה עם החברה הישראלית ועם הקהילה שלה. יובי מספרת לאורלי שבמשך תקופה ארוכה היא לא דיברה באמהרית מתוך רצון להיטמע בישראליות. "אני רוצה לשכוח לפעמים שבאתי משם, אבל רואים אותי וזה ישר קופץ". אחרי שלב ההתרחקות מהקהילה הגיע שלב ההכרה שבו יובי הבינה שיש בקהילה שלה עוצמות ייחודיות, ואז היא החלה לחזור ולהתחבר לשורשיה. יובי מספרת לאורלי על האירוע המכונן שבגללו היא החלה לשנות את תפיסתה ביחס לזהותה האתיופית.

לתכנית המלאה לחצו כאן

תם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ מאיר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully