וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור הנשכח של אסון ילדי טוניס

17.6.2014 / 13:00

ב-1949 העלתה עליית הנוער עשרות ילדים מטוניסיה לישראל. המטוס שעבר מעל נורבגיה התרסק. 22 ילדים קיפחו את חייהם ורק ילד אחד ניצל. סיפורם של ילדי טונסיה

ערוץ מאיר

למרגלות מגדל המים של העיירה נתיבות, הממוקם בכניסה לעיר, נצבת אנדרטה קטנה של אם המגוננת על בנה. רק מעטים מכירים את הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה, סיפור שמתחיל ביוזמה ציונית של עליית הנוער ומסתיים בטרגדיה קשה. בתוכנית 'בשביל ישראל' (בבימויו של נעם דמסקי), המשודרת בערוץ מאיר, נפגש נעם יעקבסון עם ד"ר חיים סעדון, חוקר קהילות ישראל שבמזרח ושומע ממנו פרטים על הסיפור שמאחורי האנדרטה.

בשנת 1949 העלתה עליית הנוער עשרות ילדים מטוניסיה לישראל. בדרך, היו הילדים אמורים לשהות במחנה מעבר באוסלו שבנורבגיה אך מטוס אחד התמהמה בדרכו, ולאחר חיפושים התברר שהוא התרסק. עשרים ושניים ילדים קיפחו את חייהם בתאונה הקשה ורק ילד אחד ניצל מההתרסקות. ד"ר סעדון מסביר שהאנדרטה הוקמה בנתיבות מכיוון שראש העיר הראשון של נתיבות היה ראש העיר הראשון בארץ ממוצא טוניסאי וכיוצא אחת הערים שממנה באו רוב הילדים שנספו בתאונה, הוא החליט להנציח את זכרם בעיירה שלו. סעדון מסביר שהסיפור נשכח זמן רב מכיוון שהעולים מטוניס היו עסוקים במשך שנים רבות בבעיות הקליטה וההשתלבות שלהם בארץ, ולא התפנו לספר את סיפורם.

לפרק המלא

אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully