וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מה צריכים לחשוב בזמן הלוויה?

ערוץ מאיר

18.6.2014 / 14:03

"דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון" בכל הלוויה שומעים את זה. אלישיב רייכנר שואל את הרב טמיר האם יש לחיות עם תודעה של מוות והאם זה לא חרדתי?

ShutterStock

בכל הלוויה, לא עלינו, אנחנו שומעים את העצה של עקביא בן מהללאל: "הסתכל בשלושה דברים ואין אתה בא לידי עבירה. דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון". בתוכנית 'דרך האבות' המשודרת בערוץ מאיר שואל אלישיב רייכנר את הרב ערן טמיר האם צריכים לחיות כל יום עם תודעה כזו, של מוות. והאם זה לא קצת חרדתי?

הרב טמיר מסביר שלוויה היא מלשון ליווי. הלוויה היא מעבר בין עולמות ודבריו של עקביא בן מהללאל הנאמרים בזמן הלוויה, מזכירים לנו שהאדם חי בשני רבדים שונים. ברובד האחד, האדם בא מכיסא הכבוד והוא בדרך לעולם הבא. ברובד השני אותה נשמה שנחצבה מכיסא הכבוד מתגלה בכוחות חומריים נמוכים. כשאדם מגיע להלוויה הוא לא צריך לצאת מתוסכל מיואש וחרד מכך שאין ערך לעולם הזה, אלא בדיוק הפוך. הוא צריך לזכור שהוא חי בשני עולמות: בעולם הזה מוטלת עליו האחריות לפעול במדרגה שבה הוא מסוגל לפעול ויש עוד עולם אחר, עליון יותר, שבו פועלים באופן אחר. נשגב יותר.

לסדרות בית מדרש מאיר.

אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ מאיר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully