וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת קרח: האם קרח ראה רק בעין אחת?

ערוץ מאיר

19.6.2014 / 14:00

קרח חשב שהוא יכול להיות בדיוק כמו משה ואהרון, אז למה הם לקחו את המלכות והכהונה? גם הוא רוצה להיות כהן ומלך. הרב דוד מנחם מסביר את כישלון קרח ואיך כל זה קשור לעיניים

קרדיט: ערוץ מאיר

קרח, שהיה אדם חכם, עשיר ומקובל, נכשל כשמרד במנהיגותם של משה ואהרון. הרב דוד מנחם מנסה להסביר את סיבת כישלונו של קורח. החסידים מסבירים שלאדם יש שתי עיניים. בעין אחת הוא צריך להביט בגדלות וברוממות הבורא ובעין השנייה בשפלות עצמו. קורח ראה בעין אחת היטב. הוא ראה היטב את גדלות הבורא, אבל בעין שבה הוא היה צריך לראות את שפלות עצמו הוא ראה רק את שפלותם של האחרים ואמר לעצמו: הם לא יותר טובים ממני. אני יכול להיות בדיוק כמותם, אז למה הם לקחו את המלכות והכהונה? גם אני רוצה להיות כהן ומלך.

הרב דוד מנחם מוסיף שבאותה עין בה אדם אמור לראות את שפלות עצמו, עליו גם לראות בעין טובה את המעלות שלו, ואת הדרכים בהן הוא יכול לפעול בעולם ולהיטיב עם אחרים. אדם שפועל כך הוא מתלמידיו של אברהם אבינו שהייתה לו עין טובה בראיית הבורא וברואיו, ועין טובה לראות במה הוא יכול להיטיב עם אחרים.

לעוד קטעים של הרב דוד מנחם

אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully