וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגשו בכלא וגילו: הם נשואים לאותה אישה

23.6.2014 / 16:12

מקרה כזה עוד לא ראו בבתי הדין הרבניים: שני אסירים נפגשו בכלא וגילו להפתעתם שהם נשואים לאותה אישה ולכל אחד מהם יש ילד ממנה. האישה הוזמנה לבתי הדין ונמלטה

כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך, ויקיפדיה

האסירים בבית הכלא גילו להפתעתם כי הם נשואים לאותה האישה: לאחרונה, התקבלה פניה מורכבת מבית הדין הרבני בירושלים לאגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. רעות (שם בדוי) נישאה בשנת 1994 לשאול והתגרשה ממנו כדת וכדין בשנת 2000. לאחר שנתיים נישאה בשנית לאדם בשם יעקב, כשלאחר שנה התגרשה גם ממנו כדת וכדין, אך כעבור זמן מה החליטו יעקב ורעות להינשא בשנית אלא שהפעם בנישואים פרטיים ללא רישום ברבנות, ולהם נולדו חמישה ילדים.

עוד בוואלה! יהדות
המקובל שצם שבוע למען החטופים
ניר בן ארצי: "הנערים הוחבאו במקום שקשה לחלום עליו"
האם אלוהים בכלל מתעניין בנו?
חטא החטופים היא הכיפה הסרוגה?

בשלב מסוים הסתבך יעקב בפלילים ונכלא בבית הכלא. בתקופה זו, עברה רעות להתגורר עם אדם שלישי – מאיר. רעות סיפרה לו כי היא גרושה ואף הציגה בפניו את מעשה בית הדין שניתן לה. לאחר זמן קצר התחתנו השניים בנישואין פרטיים ונולד להם בן, אך לאחר תקופה הסתבך גם מאיר בפלילים ונכנס גם הוא לכלא.

לימים נפגשו יעקב ומאיר בכלא וגילו כי שניהם נשואים לאותה האישה, לבית הדין הגיע יעקב בעלה השני של רעות, בבקשה לשחררו מקשר הנישואין שיש לו עם רעות. בית הדין הרבני פנה לרעות אך היא סירבה להגיע לדיונים, לדבריה היא גרושה מיעקב ואין לה שום עניין עם בית הדין.

אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים נרתם לעניין במטרה לאתר את רעות שנמלטה והספיקה להסתתר, ולהביא בפני בית הדין לבירור את יעקב והאישה. לאחר שהאישה הוזמנה לבית הדין ולא הגיעה לדיון, הוזמנה שוב בצו הבאה ולא הופיעה. והמשטרה שפעלה להביאה לבית הדין לא הצליחה לאתרה, כיוון שהכתובת שהייתה מצויה בידיה התבררה כשגויה. התברר כי כל כמה חודשים הייתה מחליפה רעות את כתובתה ועוברת להתגורר במקום אחר תחת שם אחר. בשלב זה הבין בית הדין כי מדובר באישה שנמלטת מניסיון להשיגה ולהביאה לערכאה משפטית, ומאחר והבעל מעוגן הלכתית וחוקית החליט בית הדין הרבני בירושלים להעביר את התיק לידי אגף עגונות.

משלא הצליחה המשטרה לאתרה, הפעיל אגף עגונות את שירותיו של חוקר פרטי שקיבל מידע לפיו עובדת כקופאית באחד המרכולים שבאשדוד. לאחר תצפיות שערך החוקר הפרטי על המכולת, הצליח לאתרה ובתיאום משטרתי נערך המעצר. לאחר ששהתה לילה שלם במעצר הובאה למחרת עם בעלה האזוק לבית הדין הרבני בירושלים. לאחר דיון ארוך שנערך הסכימה האישה לתת גט לבעלה השני, יעקב.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון אמר כי "מעצר של אישה מעגנת הינו נדיר ואנו משתדלים ככל הניתן להימנע ממנו, במקרה זה לא הותירה האישה בידינו כל ברירה. מקרה זה ומקרים נוספים שאנו נתקלים בהם לצערי לא מעט ממחיש את הסכנה הגלומה בנישואין פרטיים שאינם נרשמים כחוק בשום מקום והם לא פעם גורמים לכישלונות הלכתיים חמורים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully