וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי דוד לאו לחיילים: "תזכו להכות את אויבנו"

8.7.2014 / 22:59

הרב הראשי פרסם מכתב לחיילי צה"ל בו הודה להם וחיזק את ידם: "תפילה ליושב במרומים כי תחזקנה ידיכם". מוקדם יותר מספר אדמו"רים הורו לתלמידיהם לעזוב את הדרום

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

מבצע צוק איתן: הרב הראשי לישראל, דוד לאו פרסם היום מכתב לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, "עיני כל עם ישראל נשואות אליכם בשעה זו", כתב, "בתפילה להצלחתכם. לא חיפשתם ולא ששתם אלי קרב, אבל נחלצים אתם להגנה על תושבי מדינת ישראל, להצילם מיד צר. תודת העם מלווה אתכם, עם תפילה ליושב במרומים כי תחזקנה ידיכם להיות ממשיכי גיבורי ישראל בכל הדורות, ותזכו להכות את אויבנו הקמים עלינו".

בהמשך המכתב מצטט הרב לאו תפילה מתוך ליקוטי תפילות שחיבר רבי נחמן מברסלב, "ויתגבר מידת החסד על מידת הדין, ותעורר נא רחמיך עלינו, ומשם יהיו נמשכים עלינו צדקה וברכה ורחמים וחיים ושלום כל עת בשלומך הטוב, ויתרבה השלום בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של הרב דוד לאו לחיילי צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה מאז תום "עמוד ענן" בסוף 2012 הופעלו הערב (שלישי) אזעקות בערי גוש דן, בירושלים וסביבתה ואפילו בצפון השרון. הרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים הליטאים, אמר הערב כשנשמעה אזעקה בעת שהיה בביתו בבני ברק כי לתושבי העיר אין ממה לחשוש, "בבני ברק לא יהיו טילים".

למרות זאת, הדגיש הרב למקורביו שתושבי העיר צריכים להיכנס למקלט בעת שנשמעת אזעקה כדי "להשתתף בצער הציבור ולא לפרוש ממנו". יחד עם זאת הוסיף כי כי בגבולות העיר יש לחשוש מנפילות. ההבטחה הזו היא המשך להבטחה של רבי אברהם ישיעהו קרליץ, הידוע בכינויו "החזון איש", מגדולי הדור ופוסקי ההלכה בעבר.

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
הרב הראשי דוד לאו/מור שאולי
ביקור הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ באוגדת עזה והערכת מצב שהתקיימה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ ואלוף יקוד דרום סמי תורג'מן/דובר צה"ל
ילדים תופסים מחסה בצינור בטון בזמן אזעקת צבע אדום ליד אשדוד. יולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה/רויטרס

מוקדם יותר, עזבו כמה ממוסדות התורה בדרום הארץ את האזור לאחר הוראה ישירה של מנהיגי הציבור החרדי שביקשו להעתיק את פעילותם מחוץ לטווח הטילים. כך למשל, האדמו"רים מגור ובעלז, ראשי שתיים מהחסידויות הגדולות בישראל, הורו לישיבות שלהם להעתיק את מקומן לאזור ירושלים. גם המנהיגים הליטאיים הבכירים, הרב אהרון לייב שטיינמן והרב שמואל אוירבך הורו כך לישיבות המזוהות עמם.

לעומתם, האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, הורה לישיבה שלו באשדוד להישאר בעיר, על אף שנודע לו כי השיעורים בה נמסרים תחת מתקפת טילים ואזעקות, "אל תפחדו ואל תיבהלו", אמר האדמו"ר לרבני הישיבה, "יש מנהיג לבירה. הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם והשם יעזור. תמשיכו הלאה ללמוד ותאמרו שיעורים בלי להיבהל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully