וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילי צה"ל נפלו כי בעזה שוררת טומאה"

6.8.2014 / 21:48

הרב אהרון לייב שטיינמן טוען כי "מקום של גויים" גרם לחללים הרבים, בניגוד למספר הנפגעים הקטן מהרקטות בשטח ישראל, שם "הקב"ה מנע נזק". הרב אמנון יצחק כינה את המבצע "צוציק קטן" ותקף: "ביבי נגרר להיכנס לעזה. לא הכרענו, אלא הוכרענו במלחמה"

הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיג רוב הציבור החרדי-ליטאי, טוען כי הסיבה לכך שחיילי צה"ל נפלו ברצועת עזה בזמן הלחימה במבצע "צוק איתן", היא מאחר שעזה היא מקום של גויים שבו שוררת טומאה.

אחד ממקורבי הרב, שאל אותו היום (רביעי) איך בכל השבועות האחרונים, בזמן "צוק איתן", הטילים ששיגר חמאס לעבר ישראל, כמעט ולא גרמו לנפגעים וברוב המקרים יורטו או נפלו במקומות פתוחים, ומצד שני, בעזה נהרגו ונפצעו חיילים רבים. על כך השיב הרב: "במקום הגויים שוררת טומאה". הרב הוסיף כי "החמאס מכוון את הטילים בדיוק למטרות מסוימות, אך הקדוש ברוך הוא מסיט אותם למקומות אחרים כדי שלא יבוא נזק".

הרב אמנון יצחק בחתונת בנו של שלמה בניזרי, נובמבר 2010. עומר מירון
"הוכרחנו לסוג בגלל הפחדנים שעומדים בראשות הממשלה" הרב אמנון יצחק/עומר מירון

בתוך כך, הרב אמנון יצחק, מגדולי המחזירים בתשובה בישראל, התייחס הבוקר בשיעורו למבצע אותו כינה "צוציק קטן". הרב תקף חזיתית את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלטענתו לא בחר בדרכי הלחימה הנכונות ומי שנקלע לשיעורו היה עלול לחשוב שנקלע לתדרוך צבאי.

"אם היו לומדים את התורה קצת, אז לא היינו מגיעים לבושות כאלה", אמר הרב, "מה הייתה הטעות? שבלית ברירה ביבי נגרר להיכנס (לעזה). במקום שהוא היה נכנס בלי להודיע, הוא הודיע: 'אנחנו החלטנו בקבינט להיכנס רק כדי לנקות את המנהרות ולהחזיר את השקט". יצחק הוסיף: "מה הייתי עושה במקומך? מדלג על המנהרות, והולך ישר למוטט את החמאס. אם מורידים את הראשים, אין מלחמה. נגמר הסיפור. הכנסת בהלה בכל החמאסניקים".

לדברי הרב יצחק, "לא הכרענו את המלחמה, הוכרענו במלחמה. הוכרחנו לסוג בגלל הפחדנים שעומדים בראשות הממשלה. החיילים והקצינים בשטח אמרו שצריכים להילחם. ביבי, יעלון וגנץ אמרו שלא. הם אמרו שייקח חמש שנים לכבוש את עזה עם מאות הרוגים בשביל למגר את הטרור. איזה שטויות. מאיפה הבלוף הזה? אפילו אדם שלא מבין בצבא מבין שזה חרטא ברטא".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully