וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר נגד הנשיא: "מכר את ערכי העם"

17.8.2014 / 16:06

חתונת מורל ומחמוד ממשיכה לעורר סערה. בהתבטאות המובאת לראשונה בוואלה! יהדות התייחס הרב עמאר להתבוללות ותקף את נשיא המדינה "מוכר את כל הערכים של עם ישראל בנזיד עדשים"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר, התייחס היום (ראשון) לחתונת הזוג המעורב, מורל ומחמוד שתתקיים הערב במרכז הארץ. בהתבטאות נדירה המובאת לראשונה בוואלה! יהדות התייחס הרב למכת ההתבוללות, קרא לטפל בתופעה ותקף את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שהתבטא כי ההסתה נגד הזוג מקוממת: "מוכר את כל הערכים של עם ישראל בנזיד עדשים".

עוד בוואלה! יהדות

כמה הרוויחו אברכים לפני קום המדינה?

"תלמידי ישיבות ההסדר עוברים שטיפת מח פוליטית"

איש סודו של הרב עובדיה מת בגיל 77


הראשון לציון אמר כי "מכת ההתבוללות היא הסכנה הכי גדולה לקיום עם ישראל בדורנו. ההתבוללות אוכלת בנו בכל מקום, בארצות הברית ובאירופה. רבים מבני עמנו עולים לארץ בתקווה שכאן יינצלו מציפורני ההתבוללות, והנה גם כאן המכה הזו רודפת אחרינו. כמה מצער ומדאיג שיש אנשים שבשם הקדמה והדמוקרטיה נותנים יד לאובדן של עם ישראל".

הרב עמאר הוסיף כי אין כוח בשום דמוקרטיה ובשום "דרכי שלום" להתיר פשעים נגד החוק ופשעים נגד מדינה, "על אחת כמה וכמה", אמר, "שאין בכוחם להרוס את חוקי התורה שנקבעו על ידי אלוקי השמים והארץ, ושהם קיומו של העם שלנו המפוזר והנידח בין העמים. כל עם שומר על הייחוס שלו ואנחנו, עם ישראל, בוודאי מצווים על 'הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב'. סוד קיומנו הוא באי ההידמות לגויים. אנו שומרים על ייחודיותנו במועדים, בתפילות, ובמאכלים, ועל כולנה בשמירת הייחוס והתרחקות מנישואי תערובת כמפני האש המסוכנת ביותר".

הרב עמאר התייחס ברמיזה להפגנה שתתקיים הערב מחוץ לאולם, "גם מונח ה'סובלנות' לא קשור לנושא. סובלנות היא לסבול דעות אחרות בפוליטיקה ולכבד ולא לבזות איש את רעהו – גם אם מדובר במגזרים רחוקים אחד מהשני. אבל בשמירה על הייחוס ודיני התורה אין שום פגיעה בסובלנות. זהו רק שחיתות וקלקול לשמה. זה כמו שנגלה סובלנות כלפי פשעים נגד החוק וכדומה. העובדה שתופעה מבישה כזו יכולה להתרחש, מלמדת על משבר חמור בחינוך שלנו".

בהמשך הוא תקף את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שהתייחס הצהריים לחתונה המעורבת, ואמר כי "לא חייבים לשמוח אך כולם חייבים בכבודם". לדברי הרב, "מאד הצטערתי לשמוע שאנשים רציניים בהנהגת העם, שבשביל להתייפייף ולהיראות דמוקרטיים מוכרים את כל הערכים עיקריים של עם ישראל בנזיד עדשים". לסיום הוא קרא "לכל מי שהדבר בידו, לחקור ולחפש אחר דרכי החינוך, ולמצוא נתיבות אל הצעירים והצעירות, ללמד אותם דעת ויראת השם ומסורת יהודית, שלא ייפלו ברשת המסוכנת הזו. וגם על ראשי מנהיגי העם מוטל לעשות השתדלות בתחום הזה – לא פחות מההשתדלות שהם עושים בנושאי בטחון".

לדברים הצטרף הרב חיים דרוקמן, אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית. במענה לפניית וואלה! יהדות אמר הרב דרוקמן כי "חתונה כזו היא אסון. גם לבם של אנשים שמכנים את עצמם חילונים דואב על כך שהבן או הבית שלהם מתחתנים עם גויה או גויה. אם יש דברים שיהודי נחרד מפניהם זו חתונה עם גוי. אני לחלוטין יכול להבין שהדברים האלה כואבים".

לדברי הרב דרוקמן, "מי שהחליט להתחתן בצורה כזו, לקח בחשבון שיהיו אנשים שירצו להביע את כאבם כנגד זה. במדינה דמוקרטית יש אפשרות להפגין, הפגנה היא לא אלימות. אני נגד איומים או אלימות, הן מילולית וודאי פיזית. ללא ספק צריך לחנך לזהות יהודית מתוך אהבה וחום, אבל גם ההפגנה היא חום ואהבה. טרם שמעתי שמישהו התלונן על מפגיני השמאל אמש בכיכר רבין בתל אביב".

מנגד, הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ארגון הרבנים "בית הלל", סבור כי ההתנהלות הכוחנית של ארגון להב"ה שמארגן את ההפגנה הערב משיגה את ההפך וגורמת לציבור להזדהות עם ההתבוללות. "המאבק בהתבוללות ונישואי תערובת הינו דבר שבקונצנזוס. הממשלה והסוכנות משקיעים הון במאבק זה. המאבק נגד ההתבוללות צריך לבוא דרך חינוך לזהות יהודית מתוך חום ואהבה. מאבק אלים וכוחני גורם נזק עצום ליהדות ומחזק את נישואי התערובת".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully