וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "יפריע לי אם בני יתחתן עם גויה"

18.8.2014 / 12:12

בראיון לרדיו גלי ישראל אמר לפיד: "אם בני היה בא ואומר 'אבא אני רוצה שתכיר את רונה, שהיא קתולית ואני מתחתן איתה והילדים לא יהיו יהודים', זה היה מאוד מפריע לי"

צילום מסך

בעקבות סערת חתונת מחמוד ומורל: שר האוצר יאיר לפיד נגד התבוללות. הבוקר התראיין שר האוצר יאיר לפיד לתוכנית ",עצם העניין" עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל. לפיד הביע הסתייגות ממחאת פעילי הימין מארגון להב"ה אך התנגד נחרצות לעצם נישואי התערובת ומההתבוללות.


עוד בוואלה! יהדות

בשיא החום: הצ'ולנט שמטריף את החרדים

כך ננצח את חמאס לפי תורת ישראל

הרב עמאר נגד הנשיא: "מכר את ערכי העם"

במהלך הריאיון נשאל לפיד על עמדתו בסוגיית הסערה שעוררה בימים האחרונים חתונת הערבי והיהודייה מחמוד ומורל. "האם המרת דתה של יהודייה עקב חתונה אינו מצערת אותך?" שאל ליבסקינד. "כן. מפריע לי, אני מודה. אני אומר שאם בני מחר היה בא ואומר 'אבא אני רוצה שתכיר לא את רינה אלא את רונה, שהיא פרבוסלבית או קתולית ואני מתחתן איתה והילדים לא יהיו יהודים', האם זה היה מפריע לי? זה היה מאוד מפריע לי. אני חושב שהעם היהודי הוא קטן, אני חושב שיש לנו מורשת, אני חושב שצריך לשמור עליה, וזה מפריע לי".

בהמשך הביע לפיד שאט נפש מההפגנות שנערכו נגד החתונה "אבל אני אומר לך, כשאני מסתכל על האנשים שהפגינו אתמול מול החתונה הזאת, הם לא מביאים כבוד גדול לעם היהודי. זו חבורה מכוערת וזו היתה הפגנה מכוערת, ועם שסבל יותר מכל עם אחר מגזענות, צריך להפגין הרבה יותר סובלנות כלפי האחר, גם אם לא מוצא חן בעיניו איך שהאחר מתנהג".

בתום הראיון עם לפיד עלתה לשידור חברת הכנסת שלי יחימוביץ שהאזינה לראיון עם לפיד ביקשה לציין בתחילת דבריה "שמעתי את קצה הריאיון עם יאיר לפיד וקרה לי דבר שלא יאמן, הסכמתי עם כל מילה. עם השאלה שלך על החתונה בסוף ועם התשובה האחרונה. זה נדיר לכן אני מציינת את זה".

אמש, בין מאות המבקרים שהגיעו לחתונתם של מחמוד ומורל, הגיעה גם שרת הבריאות יעל גרמן ממפלגתו של לפיד "יש עתיד" והביעה תקווה כי חתונתם תהיה צעד בהפיכת החברה הישראלית לחברה סובלנית יותר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס אתמול להפגנת ארגון להב"ה, ואמר כי קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. "מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו", כתב הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו. ריבלין הוסיף כי לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של בני הזוג, אך כולם חייבים בכבודם.

הרב הראשי לשעבר הראשון לציון הרב שלמה עמאר הגיב בחריפות לדברי נשיא המדינה ואמר: "מאד הצטערתי לשמוע שאנשים רציניים בהנהגת העם, שבשביל להתייפייף ולהיראות דמוקרטיים מוכרים את כל הערכים עיקריים של עם ישראל בנזיד עדשים". לסיום הוא קרא "לכל מי שהדבר בידו, לחקור ולחפש אחר דרכי החינוך, ולמצוא נתיבות אל הצעירים והצעירות, ללמד אותם דעת ויראת השם ומסורת יהודית, שלא ייפלו ברשת המסוכנת הזו. וגם על ראשי מנהיגי העם מוטל לעשות השתדלות בתחום הזה – לא פחות מההשתדלות שהם עושים בנושאי בטחון".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully