וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלבס שלא יסעו השנה לאומן

24.9.2014 / 11:00

כמה מהסלבס שנהגו להצטרף לעשרות אלפי המתפללים באומן, בחרו להישאר השנה בבית ולבלות את החג בחיק המשפחה. "קשה לוותר על הקדושה ועל ניקיון הנפש, על קריאת תיקון הכללי על קברו של רבי נחמן אבל השנה החלטתי שאעשה את החג עם הילדים שלי בבית?

אייל גולן באומן. הבית היהודי - אומן,
אייל גולן באומן/הבית היהודי - אומן

עשרות אלפי מתפללים צפויים לפקוד השנה את קברו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה, ובהם סלבריטאים רבים. הם מאמינים שכל מי שמגיע לאומן לפקוד את הקבר של הצדיק, יישא פירות במהלך כל השנה, ובדבר ימלא את נשמתו. אלא שהשנה, כמה מהסלבס שנהגו להצטרף להמונים, בחרו להישאר בבית ולבלות את החג בחיק המשפחה.

זה לא סוד שהשנה האחרונה הייתה אולי הקשה בחייו של אייל גולן. דווקא בגלל זה, ציפינו שהוא יסע לאומן עם חבריו לתעשיית המוזיקה המזרחית. אך הוא הפתיע. גולן השתטח כבר בתחילת החודש על קברו של רבי נחמן. ?השנה החלטתי שאני אעשה את החג עם הילדים שלי בבית?, הוא הסביר, ?אבל קצת קשה לוותר על הקדושה ועל ניקיון הנפש, על קריאת תיקון הכללי על קברו של רבי נחמן?.

את ההחלטה להישאר בישראל קיבל גולן אחרי 7 שנים שהוא נוסע לאומן בראש השנה. לוואלה! יהדות הוא אמר כי הוא יבלה עם ?בת זוגתי רוסלנה, אימי רונית, וילדיי ליאן ואלין, שהם האושר של חיי?. כשביקשנו ממנו להבין מה החזיר אותו לשם כל שנה מחדש, הוא השיב: ?הקדושה והטוהר במקום הזה גדולה לאין שיעור ותמיד מחזקת אותי?.

שולי רנד. באדיבות התו השמיני,
"ההפתעה הגדולה ברשימת הסלבריטאים ". שולי רנד/באדיבות התו השמיני

גולן כמובן לא לבד. כמוהו גם אלי יצפאן בחר שלא להמריא השנה לאומן. ?הילדים גדלו?, הוא מסביר לוואלה! יהדות, ?בעבר היה לי יותר קל, עכשיו זה כבר הזמן להישאר בבית. אשתי לא מוותרת לי?. גם הזמר משה פרץ החליט שלא להמריא השנה. ההפתעה הגדולה ברשימת הסלבריטאים שאינם ממריאים היא ללא ספק היוצר והזמר שולי רנד, שנסע בכל שנה ובחר הפעם להימנע מהנסיעה בשל סיבות השמורות עמו.

לעומתם, סלבריטאים רבים, רובם מתעשיית המוזיקה המזרחית, ובהם ליאור נרקיס, דודו אהרון, יניב בן משיח ועופר לוי ימריאו לקייב ומשם לקברו של רבי נחמן באומן. בין הנוסעים, גם אנשי תקשורת רבים כמו פרשן הערבים של ערוץ 10, צבי יחזקאלי והמגיש והכתב של ערוץ 2 עופר חדד. הסלבס נוהגים בדרך כלל לטוס בטיסות האחרונות, סמוך ממש לערב החג.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully