וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: לאפשר לנשים לרקוד עם ספר תורה בשמחת תורה

וואלה! יהדות

12.10.2014 / 9:54

לא רק גברים: ארגון הרבנים ”בית הלל“ קורא לאפשר לנשים לרקוד עם ספרי תורה. עוד מציעים בארגון, דרכים ופתרונות לשיתוף הנשים בחגיגות התורה כגון: קביעת "כלות תורה", הכשרת שטח מכובד עבור ריקודים, ריקודים עם או סביב ספר תורה, אופציות לימוד ועוד

חגיגות הקפות שניות בכיכר רבין בתל אביב. דרור עינב
חגיגות הקפות שניות בכיכר רבין בתל אביב/דרור עינב

ארגון הרבנים ”בית הלל“ קורא לקהילות ברחבי הארץ, לשתף נשים בחגיגות שמחת תורה באופן אקטיבי ולאפשר לנשים המעוניינות בכך, לרקוד עם ספרי תורה.

בשנה שעברה פרסם ארגון רבני בית הלל פסק הלכה נרחב, שבמרכזו קריאה לשילובן של נשים בחגיגות שמחת תורה. בעקבותיו מעל מאה קהילות ברחבי הארץ אפשרו לנשים להשתתף בחגיגות ובהקפות בבתי הכנסת.

בפסק ההלכה שמפורסם באתר האינטרנט של ”בית הלל“ נכתב, כי יש לשתף נשים בחגיגות שמחת תורה, כולל ריקוד עם ספר תורה לנשים המעוניינות בכך. ”בדורנו, נשים רבות הן שותפות פעילות בתפילות ובשיעורים בקהילה, כמו בחלקים אחרים של חייהן ושל חיי הציבור. אם השתתפות נשים אלה בשמחת תורה מסתכמת בצפייה דחוקה מבעד לעזרת הנשים או בסידור השולחנות לקידוש – זוהי עובדה מצערת... כיון שכך, במקום שזה חשוב לדעת הנשים שהן תהיינה שותפות בשמחת התורה, על הקהילה לבחון את האפשרויות לשיתוף הנשים בחג בדרכים מגוונות".

חגיגות הקפות שניות בכיכר רבין בתל אביב. דרור עינב
חגיגות הקפות שניות בכיכר רבין בתל אביב/דרור עינב

רבני בית הלל מציינים כי יש חשיבות בכך הנשים תהיינה שותפות מלאות בחגיגות שמחת התורה בקהילה. "לכן נשים הרואות בכך חשיבות מותר להן לרקוד עם ספר תורה או סביב ספר תורה המונח על שולחן במרכז הריקודים“, נכתב בפסק ההלכה.

עוד מציעים בארגון, דרכים ופתרונות לשיתוף הנשים בחגיגות התורה כגון: קביעת "כלות תורה" כנהוג עם "חתני תורה" בקרב הגברים, הכשרת עזרת הנשים או שטח אחר מכובד עבור ריקודים, ריקודים עם או סביב ספר תורה, אופציות לימוד ועוד.

בנוסף בארגון קוראים להקדיש מחשבה על הדרך לשלב גם לבעלי מוגבלויות להשתתף בחגיגות שמחת תורה.

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל בית הלל: "שמחת תורה, אשר מהווה אחת מנקודות השיא של כל קהילה, הפך להיות יום שמחה לגברים ויום סיוט לנשים רבות, הצופות במשך שעות מעזרת הנשים על הגברים הרוקדים בהתלהבות, ללא אפשרות ליטול חלק. על הקהילות לאפשר ולעודד נשים ליטול חלק פעיל בשמחת התורה. הדבר צריך לצמוח מהשטח ולא יכול להיעשות בכפייה מלמעלה, לכל אחד מהכיוונים. תפקיד הנהגת הקהילה לאפשר את שותפות הנשים, במידה ואכן הנשים מעוניינות בכך".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully