וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה בוסקילה ואושרי כהן מתחייבים לשמור שבת

20.10.2014 / 19:25

סלבריטאים ישראלים מצטרפים לפרויקט השבת הבינלאומי והם מתחייבים לשמור שבת בסוף השבוע הקרוב יחד עם למעלה ממיליון איש. מאיה בוסקילה: "יש משהו חזק בשמירת השבת". אושרי כהן: "כיף לעשות משהו ששותפים בו אנשים מכל העולם"

צלמים זמניים מורשים

אחרי פאולה עבדול גם סלבריטאים ישראלים מצטרפים לפרויקט השבת הבינלאומי: הזמרת מאיה בוסקילה והשחקן השחקן אושרי כהן הודיעו הערב (שני) כי הם מצטרפים ל-KEEPING IT TOGETHER, פרויקט שבמסגרתו יותר ממיליון יהודים ברחבי העולם ישמרו את השבת הקרובה כאקט של סולידריות יהודית גלובאלית.

אני לא בנאדם דתי", הסביר היום כהן, "ואף פעם לא הייתי בעניין של טקסים ופולחנים. אבל בשבת הקרובה מתקיים פרויקט עולמי שמבקש מכל יהודי בעולם לשמור את השבת. לא באופן משיחי ולא מתוך קנאות דתית, רק מתוך סולידריות כזו שנותנת לנו כח ביחד. קצת פחות וואטסאפ, קצת פחות פייסבוק קצת פחות ?בין אדם למחשבו? ויותר ?בין אדם לחברו ולמשפחתו?. זה נגע בי. כיף לעשות משהו ששותפים בו אנשים מכל העולם. ועוד יותר כיף לנוח קצת מכל הרעש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אושרי כהן./מערכת וואלה!, צילום מסך

הזמרת מאיה בוסקילה אמרה שהיא מתרגשת להשתתף בפרויקט הקרוב "אני חושבת שיש משהו בשמירת שבת, בין אם אתה דתי ובין אם לא. אני לא דתייה, אומנם באתי מבית מסורתי, אבל יש משהו מאד חזק בשמירת השבת כי היא נותנת אנרגיות. יש משהו בשלווה הזאת שאתה מקבל מיומיים של חופש, מנוחה, לנפש, לנשמה ובעיקר מנוחה לגוף.

"במיוחד שאני, אישה עובדת, אז אין לי כל כך זמן לגוש את המשפחה שלי ואז מגיע יום שישי ויש לי זמן למשפחה ולתינוק שלי. זה יוצר איזושהי אחדות מעבר ל'סתם, לא לעשות כלום'. והכי חשוב, זו המנוחה, אתה פשוט נח לקראת שבוע חדש, אנרגיות חדשות. זה פשוט פרויקט מבורך".

מאיה בוסקילה. ניר פקין
מאיה בוסקילה/ניר פקין

"KEEPING IT TOGETHER" מגיע השנה לישראל ויערך ב – 300 ערים ברחבי העולם באותו הזמן. מדובר בפרויקט שהחל ביוזמתו של הרב וורן גולדשטיין בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה, במסגרתו פעל הרב לשמירת שבת אחת בקרב כמה שיותר מחברי הקהילה היהודית, בחודש אוקטובר 2013.

ערים רבות בדרום אפריקה הצטרפו לפעילות ולמעלה מ- 55,000 משתתפים לקחו חלק בשמירת השבת הגדולה של דרום אפריקה, רבים מהם עשו זאת לראשונה בחייהם. הפיכת המיזם לאירוע בינלאומי היא תוצאה של פניות רבות שקיבל הרב גולדשטיין מרבנים של קהילות יהודיות ברחבי העולם. עד כה, כ-300 ערים תשתתפנה בפרויקט ולשם כך נבנה מערך שלם של שיתוף תכנים, הפעלות, מדריכים וסרטונים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully