וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לבנט וברקת: הרבנים עמאר ושטרן נבחרו

21.10.2014 / 20:20

הרבנים שלמה עמאר ואריה שטרן הם הרבנים החדשים של ירושלים. בחירתם היא ניצחון של ברקת, בנט ובן דהן שהובילו את הדיל לבחירתם. לעומתם, דרעי נגרר לתמיכה בו. הבית היהודי: "י-ם בידיים ציוניות"

הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר נבחרו לרבנים הראשיים של ירושלים. עומר מירון
הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר/עומר מירון

אחרי יותר מעשור, נבחרו רבנים ראשיים לירושלים: הרב שלמה משה עמאר הוא הרב הראשי הספרדי. הרב אריה שטרן הוא הרב האשכנזי. הרב שמואל אליהו והרב משה חיים לאו הגיעו למקום השני, כך הכריז הערב (שלישי) יו"ר ועדת הבחירות באולם מועצת העיר. את הרבנים הראשיים בחרו הגוף הבוחר, המורכב מ-48 נציגי העירייה, השר לשירותי דת ובתי הכנסת.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

מצעד הגאווה והר הבית: שאלנו והרבנים המתמודדים ענו

מאיה בוסקילה ואושרי כהן מתחייבים לשמור שבת

ראש המכינה בעלי: "רמטכ"ל דתי זה אסון"


הרב שטרן, שסומן כבר ב-2009 כמועמד הבלעדי של הציונות הדתית, נתמך על ידי "הבית היהודי", השר לשירותי דת נפתלי בנט, סגנו אלי בן דהן וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. האחרונים אף תמכו במועמדותו של הרב עמאר במסגרת 'דיל' לפיו הרב שטרן ייבחר תמורת בחירתו של הרב עמאר. עם בחירתם של השניים, השלושה נשמו לרווחה ורשמו ניצחון מרשים על פני השאר. אליהם הצטרפו גם "אדריכלי הניצחון" של מערכת הבחירות, בהם טל גן צבי, ראש המטה של נפתלי בנט.

הרב עמאר זכה ב-28 קולות ובכך גבר על רב העיר צפת שמואל אליהו, שגרף 18 קולות. בצד האשכנזי תמכו ברב שטרן 27 חברים, ולעומתו, רק 20 חברים תמכו ברב משה חיים לאו. הרב חיים אמסלם קיבל 2 קולות בלבד. עבור המועמדים הרב מרדכי טולדאנו, הרב מנשה מלכה, הרב יהודה חייק והרב יהושע זנד לא הצביע איש.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
הגיע למקום השני. הרב שמואל אליהו/נמרוד סונדרס
עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
שוחח עם הרב עמאר מספר שניות. אריה דרעי/נועם מושקוביץ

נוסף לכך, המרוץ לרבנות ירושלים סיפק פרק נוסף בסכסוך המתמשך של ש"ס והרב עמאר, סכסוך ששבר הערב שיאים חדשים. לראשונה מאז פטירת הרב עובדיה יוסף ומאז תחילתו, שוחח יו"ר ש"ס אריה דרעי עם הרב עמאר. השיחה התקיימה בתיווכו של ראש העיר ירושלים ניר ברקת והיא נמשכה מספר שניות. גורמים המקורבים לרב עמאר סירבו לומר האם יש בה כדי להוכיח שהסכסוך בין השניים נמצא בסיומו. עם זאת, השיחה הזו מצטרפת לפגישה שהתקיימה בין הרב עמאר לרב יצחק יוסף, המזוהה עם דרעי, לפני מספר ימים.

"אני מברך את הרבנים שטרן ועמאר על בחירתם לתפקיד הרם של רבני העיר ירושלים", אמר הערב ברקת. "לפני 9 שנים יצאתי לשליחות לבקשת הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כדי להבטיח שלירושלים, עיר בה שני שליש מהיהודים אינם חרדים, יהיה רב ראשי ציוני, לצד רב חרדי המייצגים את כלל האוכלוסיה באופן ראוי והוגן. היום, עם סיום השנה הראשונה לקדנציה זו, אני שמח להכריז שהצלחנו במשימה החשובה, על אף כל הקשיים וניסיונות ההכשלה של המהלך.

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
תמך ברב שטרן. נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי
הבחירות המקומיות: ניצחונות לברקת ולחולדאי. טל אנגלנדר
מברך את הרבנים החדשים. ניר ברקת/טל אנגלנדר

"בכוונתי לעבוד עם הרבנים במשותף בראש ובראשונה כדי להעמיק את האחדות בירושלים ולבנות גשרים בין המגזרים בעיר, אליה נשואות עיני כל העולם. הרבנים שטרן ועמאר משקפים באישיותם דרך של קירוב לבבות, מתינות, ופתיחות כלפי כלל הציבורים ואני בטוח כי ימשיכו בדרכם ובמנהיגותם המאחדת בתפקידים כרבני העיר"

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "ירושלים בידיים ציוניות. הבית היהודי מברך את הרבנים הראשיים לירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, עם היבחרם . זהו ניצחון חשוב לאוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל בבחינת תחל שנה וברכותיה".

מערכת הבחירות הזו כללה את התערבותם של היועץ המשפטי לממשלה, של בג"ץ והמשטרה, יחצנים ולוביסטים ואפילו סלבס ואנשי ציבור אחרים לא טמנו את ידם בצלחת והביעו את תמיכתם במועמדיהם המועדפים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully