וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת רב: מותר לעשן קנביס בשנת שמיטה?

וואלה! יהדות

27.10.2014 / 16:30

לרמי יש אישור לעשן גראס רפואי ובכל זאת הוא מעדיף לגדל בגינה קנביס לשימוש עצמי. אך כידוע השנה היא שנת שמיטה ולכן הוא רוצה לדעת האם הוא יוכל להשתמש בפרחים מהשתיל או שעליו למצוא פתרון אחר?

מערכת וואלה!

שאלה:

שלום וברכה.

למרות שיש לי אישור לעשן גראס רפואי (ומדי פעם אני הולך לקבל) אני מעדיף לגדל בגינה שלי קאנביס לשימוש עצמי כי זה יותר נוח לי. רציתי לדעת האם בגלל שנת השמיטה אני יכול לקחת מהשתיל שלי את הפרחים בשביל לעשן או צריך לעשות משהו אחר? והאם אני צריך אישור כשרות בגלל שנת השמיטה על הגראס הרפואי שאני צורך?
אשמח לתשובה

רמי


יש לכם שאלה לרבנית או לרב? שלחו לנו

מחאה נגד חוקי הסמים החדשים: "אפליה ושערוריה". רויטרס
מחאה נגד חוקי הסמים החדשים: "אפליה ושערוריה"/רויטרס

תשובה:


ראשית, נאחל לך רפואה שלימה. שנית, ברור לגמרי שבשימוש בקנביס ישנם שני איסורים הלכתיים:

האחד - איסור לאדם להזיק לעצמו (הספר "אגרות משה", יורה דעה ג סימן לה).

האחר - האיסור הקיים בחוק לגדל ולהחזיק בסם זה (פקודת הסמים המסוכנים תשל"ג, פרק ג סעיף 6 ולפי האמור שם בתוספת הראשונה הכולל את הקנביס בכלל האיסורים שבחוק).

אמנם היות והחוק עצמו מתיר שימוש על פי היתר משרד הבריאות (כפי שנאמר שם בסעיף 7 א) והיות ולפי דבריך השימוש בנ"ל מועיל לך על פי הוראת הרופא הרי שאם אכן הקנביס מועיל ואינו אסור בשימוש וגדול על פי החוק - נוכל לברר את עניין שנת השמיטה.

היות והקנביס הוא צמח חד שנתי יש בו איסור של ספיחין. אך היות וזמן גידולו הוא חודשי הקיץ הרי שעלים ופרחים הנקטפים עתה, נחשבים גידולי השנה השישית ועל אף שנלקטים בשנה השביעית אין בהם איסור ספיחין (שכן רוב הגידול נעשה בשישית ובוודאי מותר לדעת החזון איש).ועל אף שהקנביס נחשב כקדוש בקדושת שביעית, מותר להשתמש בו את השימוש הרגיל (כמו שכתבו הפוסקים על דין הטבק).

ולכן:

1. אם הצמח נשתל בשישית - מותר להשתמש בעליו ופרחיו לצורך עישון - גם אחרי כניסת השנה השביעית.

2. אין לשתול קנביס חדש השנה. אלא אם כן נמכרת הקרקע בדרך של היתר מכירה. אך דומה שלהמשך השנה השביעית ולקראת השנה השמינית עדיף להשתמש בקנביס שמשרד הבריאות מספק לך.

בריאות וטוב

יש לכם שאלה לרבנית או לרב? שלחו לנו


עוד במדור השו"ת

המשיב: הרב עמית קולא מרבני "בית הלל" ורב הקיבוץ אלומים

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully