וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור זה הכחול החדש: המשטרה מגייסת חרדים

2.11.2014 / 20:20

לראשונה במשטרה, הושלם גיוס גברים ונשים חרדים לקורס בנושא חקירות. המטרה: לספק שירות מותאם למאפייני החברה החרדית. "חלק מתכנית שתביא את השינוי המתבקש ליצירת יחסי גומלין בין החברה החרדית לרשויות החוק"

לראשונה במשטרת ישראל, הושלם הבוקר גיוס חוקרים וחוקרות מהמגזר החרדי. העמוד הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק, צילום מסך
לראשונה במשטרת ישראל, הושלם הבוקר גיוס חוקרים וחוקרות מהמגזר החרדי/צילום מסך, העמוד הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק

קשר השתיקה במגזר החרדי בכל הנוגע לפגיעה מינית בילדים ועבירות נוספות, מותיר מאות מקרים בתוך המגזר ללא מענה. רבים מהמעורבים בעבירות מעדיפים לשתוק, ביניהם גם הורים שחוששים לפגוע בסיכויי בתם או בנם לשידוך הולם בעתיד, או פוחדים מהכתמת שם משפחתם בקהילה. במשטרה החליטו לנסות לפתור את הבעיה: קורס מיוחד שיצרף לשורות המשטרה גברים ונשים חרדים.

מחר (שני) ייצא לדרך הקורס בו השתתפו 15 גברים ונשים, מהמגזר החרדי, שבמסגרתו יעברו השתלמות של חמישה חודשים בנושא חקירות. חלק מחברי הקבוצה, נשואים ורווקים, כבר עובדים במקצועות שונים במשטרה וכולם נשבעו היום אמונים למשטרת ישראל.

"מטרת הפרויקט היא לספק שירות מותאם למאפייני החברה החרדית", הסבירו במשטרה, "בהבנת השפה הייחודית והרגישות התרבותית. הגיוס הוא חלק מתכנית כוללת אשר תביא את השינוי המתבקש ליצירת יחסי גומלין בין החברה החרדית לרשויות החוק. מערך גיוס ייחודי זה מיועד למחוז מרכז, תל אביב וירושלים כאשר שיבוץ המגויסים הוא במקומות אשר מאופיינים בריבוי אוכלוסייה חרדית".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"מטרת הפרויקט היא לספק שירות מותאם למאפייני החברה החרדית". מפכ"ל המשטרה דנינו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

פרדי קמינצקי, אם לשבעה ילדים, היא אחת מהשוטרות שיתחילו את הקורס. קמינצקי עבדה כשליחת חב"ד בעולם וכשחזרה לארץ חיפשה עבודה שתכלול מימד של שליחות. היא הצטרפה לשורות המשטרה לפני שבעה חודשים, "לא הייתה לי התלבטות", היא מספרת לוואלה! יהדות, "רק חשבתי עד כמה התפקיד יהיה מתאים לאופי שלי, עד כמה אני חזקה מספיק בכדי להיחשף לצד יותר מכוער של החברה בישראל. גיליתי שיש דברים קשים אבל הסביבה תומכת, ובלעדי המשפחה לא הייתי עושה את זה".

היא ושאר חברי הקורס יהיו הכתובת עבור החרדים שחששו עד כה מלהתלונן או לחשוף פרשיות שמתרחשות בתוך המגזר. "אני מקווה שההימצאות שלי תגרום לחברה החרדית להבין שיש מישהו שיושב במשטרה ומבין את הרגישות, הכל במטרה שהם יוכלו להתלונן בקלות יותר", אומרת קמינצקי, "לפעמים חוקר משטרתי צריך להבין קוד הלכתי, רגישות חברתית או תרבותית כדי לשבור את קשר השתיקה ואנחנו נהיה שם בשביל זה. הצלחה אחת תוביל להצלחות נוספות. אין לנו מטרה לפרוץ את החברה החרדית אלא בסך הכל לחבר בין המשטרה לאוכלוסייה שחששה לעיתים משירותיה".

שוטרים , דצמבר 2011. עומר מירון, עומר מירון
לחבר בין המשטרה לאוכלוסייה שחששה לעיתים משירותיה"./עומר מירון, עומר מירון

במשטרה מנסים לשחזר הצלחה של חוקרת חרדית ששימשה בתפקיד בתחנת ראש העין. "מהרגע שהיא הגיעה, השתנו דברים והגיעו לידיעתנו דברים שלא ידענו עליהם קודם", אומרת שירה ליברמן, ראש מדור דוברות יזומה במשטרת ישראל, "הבנו שהדרך לקהילה החרדית היא בגיוס אנשים חרדים". לדברי ליברמן, "יש הרבה עניינים בתוך המגזר החרדי שנסגרים בפנים, ללא מעורבות של משטרה. אנחנו מקווים שבגיוס חרדים וחרדיות נצליח לשנות זאת ולהכיר את המגזר ושהוא יצליח להכיר אותנו"

ליברמן הוסיפה שהמשטרה לא גילתה קשיים בגיוס החוקרים והחוקרות, אלא ההפך. "הופתענו מההיענות הגדולה אך הקפדנו לקבל רק בעלי תואר ראשון ושני. השאיפה היא שיותר ויותר אנשים במגזר החרדי יבינו שיש להם דמות במשטרה שהם יכולים לשבת מולה ולספר להם את הסיפור".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully