וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצת ש"ס לנתניהו: סגור את הר הבית ליהודים

9.11.2014 / 13:21

הרב דוד יוסף פנה לראש הממשלה בדרישה שיסגור את הר הבית למבקרים יהודים שאותם הגדיר "מיעוט קטן, תימהוני וקיצוני" וטען כי עלייתם להר הבית היא תירוץ של הערבים "לבצע רציחות ופיגועים"

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה. נועם מושקוביץ
הרב דוד יוסף./נועם מושקוביץ

מחריף המאבק על עליית יהודים להר הבית: חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב דוד יוסף, פנה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לסגור את הר הבית בפני מבקרים יהודים בטענה שהם גורמים לנזק עצום. "אל תלך שולל אחר מיעוט קטן, תימהוני וקיצוני", כתב הרב יוסף, "שבכל מיני טענות 'משיחיות', משתמשים בשם ההלכה לשווא, ויצרם הרע מחפש להם היתרים מדומים, ומסתמכים על דעה דחויה שנדחתה בתוקף על ידי כל הפוסקים".

יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף המנוח, טוען כי היהודים שעולים להר הבית "מביאים לידי שנאה כלפינו, ומעשיהם משמשים כתירוץ בידי שונאי ישראל לתת חרב בידם להורגנו ולבצע בנו רציחות ופיגועים, ולהסית את כל אומות העולם כנגדנו, ולא יתכן שתהיה הסכמה שבשתיקה לכך שקומץ קטן של תימהוניים יובילו את כלל הציבור אחר השקפותיהם המשיחיות, אשר אחריותם מי יישורנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששיגר הרב יוסף לנתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששיגר לנתניהו ציטט הרב יוסף את פסיקתו ההלכתית של אביו לפיה חל איסור לעלות להר הבית והשווה בין מי שעולה לאדם שאוכל ביום כיפור. עם זאת, הוא מסתייג בכך ש"אין בסגירת שטח הר הבית משום הצהרה של ויתור על זכותנו על מקום קדוש זה, ואדרבה, איסור הכניסה אל שטח הר הבית הוא מחמת עוצם קדושת המקום, שהיא עולה על כל קדושה עד כדי כך שאי אפשר להיכנס לשם אלא לאחר טהרה גמורה שאינה אפשרית בזמן הזה".

יוסף הדגיש שלדעתו ההלכתית שותפים גם שאר חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, חברי מועצות גדולי התורה האשכנזית והרבנות הראשית לישראל.

הרב יצחק יוסף: לבטל את החופש בישיבות. צילום מסך
הרב יצחק יוסף/צילום מסך

ביום שישי קרא הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף להפסיק את עליית היהודים להר הבית מאחר והיא הגורם הישיר להסלמה בירושלים ולכך שדם יהודים נשפך. בהלווייתו של שלום אהרון בעדני, נכדו של חבר מועצת החכמים של ש"ס, הרב שמעון בעדני, שמת מפצעיו לאחר שנפגיעי ביום רביעי בפיגוע הדריסה בירושלים תקף הרב יוסף את היהודים שעולים להר הבית.

"צריך להפסיק את ההסתה שמתסיסים אנשים שעולים להר הבית", אמר יוסף, "עלייה להר הבית היא עבירה חמורה שעונשה מיתה בידי שמיים. אי אפשר שרבנים ליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל. אסור ליהודי לעלות להר הבית ולהתסיס את הערבים המחבלים. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully