וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמו"רים ורבנים: "לא להעסיק ערבים"

20.11.2014 / 14:59

אחרי הפיגוע בירושלים ועל רקע ההסלמה במצב הביטחוני והחשש מפיגועים נוספים, הורו אדמו"רים ורבנים שלא להעסיק ערבים. "צעד מנצח, שיבהיר לכל מי שינסה להרע לישראל שחייו לא יהיו חיים"

האדמו"ר דושינסקי. משה ויסברג, בחדרי חרדים,
האדמו"ר מדושינסקי./משה ויסברג, בחדרי חרדים

יומיים אחרי הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ועל רקע ההסלמה במצב הביטחוני והחשש מפני פיגועים, הורו ביממה האחרונה אדמו"רים ורבנים להפסיק להעסיק ערבים. האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, הורה אמש (רביעי) לחסידיו להימנע מהעסקת ערבים, "לאחר שאחד מהמרצחים עבד סמוך לבית הכנסת, ומשם הכיר את מבואותיה, נדרש להיזהר מהעסקת ישמעאלים ולדעתי במצב הקיים יש להימנע מלהעסיקם".

בישיבות ובכוללים רבים במגזר החרדי והדתי מועסקים פועלים ערבים, אך מאז הפיגוע שאירע השבוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, הופסקה העסקתם. בשתי חסידויות גדולות בירושלים, דושינסקי וקרלין סטולין, הורו זמן קצר לאחר הפיגוע שאירע השבוע לשלוח את העובדים הערבים לבתיהם ובינתיים להפסיק את העסקתם.

אליקים לבנון , רב היישוב אלון מורה, ראש ישיבת ברכת יוסף ביישוב, חבר הנהלת מועצת יש"ע המתחדשת, חבר ועד רבני יש"ע ורב אזורי של השומרון, יולי 2011. עומר מירון
אליקים לבנון , רב היישוב אלון מורה, ראש ישיבת ברכת יוסף ביישוב, חבר הנהלת מועצת יש"ע המתחדשת, חבר ועד רבני יש"ע ורב אזורי של השומרון, יולי 2011/עומר מירון

לא רק אדמו"רים סבורים כי אי העסקת ערבים תמגר את הטרור. הרב אליקים לבנון, רב השומרון, אמר כי יש להפסיק להעסיקם בחנויות, במרכולים, באתרי בניה או בכל מקום אחר, "טענת סרק היא שזה יגביר את האלימות", הסביר לבנון, "צעד כזה יבוא כאחד הצעדים במלחמה כוללת, זה יהיה צעד מנצח, אשר יבהיר לכל מי שירצה שמי שינסה להרע לישראל, חייו לא יהיו חיים".

הרב לבנון אמר את הדברים לאחר שהציע כי יש להשתמש בכלים נוספים כגון: הרס בתים, גירוש משפחות מחבלים מהארץ, עוצר יומי על אזורים נרחבים, לחדול מאספקת דלק לערים ערביות ועוד. "כאשר נציב מטרה זו - נוכל בעקבותיה להציב מטרה סופית נכספת: עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום, עלינו ועל ישראל".

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, שאסר בעבר להשכיר דירות לערבים, סירב השבוע לקבוע באופן נחרץ שאסור להעסיק ערבים ואמר כי הרבנות הראשית צריכה לדון בעניין. "אחרי הרצח בישיבת מרכז הרב", אמר אליהו ל'בשבע', "היו כמה רבנים שקראו להפסיק להעסיק ערבים. הפרקליטות רדפה אותם שנים. למזלנו ולמזלה, היא לא הצליחה להאשים אותם. אולי הרבנות הראשית תוציא פסק הלכה שלא להעסיק מחבלים ששוחררו בעסקאות מחבלים, אולי לא להעסיק שום מחבל ששוחרר, אולי לא להעסיק קרובי משפחה של מחבלים, אולי לא מי שזורק אבנים על יהודים. צריך לדון בנושא כאוב זה, שעשוי להציל חיים".

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
"עשוי להציל חיים". הרב שמואל אליהו/נועם מושקוביץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully