וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: לבושה חשוף? לא תפגשי עם הילדים בביתך

23.11.2014 / 11:41

בית הדין קבע כי אם לשישה שהתגרשה ועזבה את אורח החיים החרדי, לא תוכל לפגוש את ילדיה מחוץ לעיר מגוריהם. הסיבה: האב טען כי היא משפיעה עליהם באופן שלילי והם מסתייגים "מלבושה החשוף"

בתים במודיעין עילית, אוקטובר 2012. טלי מאייר
העיר החרדית שבה מתגוררים הילדים/טלי מאייר

בית הדין הרבני בירושלים קבע לאחרונה כי אם ל-6 ילדים שהתגרשה מבעלה ועזבה את אורח החיים החרדי, לא תוכל לפגוש את ילדיה מחוץ לעיר שבה הם מתגוררים. הסיבה: טענות האב על כך שאורח חייה החילוני משפיע באופן שלילי על הילדים ועל כך שהם מסתייגים "מלבושה החשוף והמינימלי".

בני הזוג הכירו כחילוניים לפני כ-20 שנים ועברו להתגורר יחד. בהמשך חזרו בתשובה ולפני כ-18 שנים נישאו. במהלך נישואיהם נולדו להם שישה ילדים ובשנים האחרונות עברה המשפחה להתגורר בעיר חרדית במרכז הארץ, והצטרפו לחסידות בעלז. ברוח זו אף הם בחרו לחנך את ילדיהם. לפני כשנה וחצי עזבה האם את דירתם המשותפת. בני הזוג התגרשו וכיום מתגוררת האם בתל-אביב עם סבתה.

לפני מספר חודשים, הגיש האב בקשה להעברת המשמורת על ששת ילדיו, במסגרתה ביקש לאסור על האם להוציא את הילדים מעיר מגוריהם. בבקשה טען האב כי האם אוהבת את הילדים והם נהנים לפגוש בה, אך עם זאת היא מנהלת אורח חיים חילוני ומנסה בדרכם שונות להשפיע על הילדים. בנוסף, האב טוען כי האם מנסה לערער את עולמם הרגשי של הקטינים. כך למשל לטענתו, היא לוקחת אותם למקומות לא מותאמים להם, כמו קניונים, ומספקת להם ממתקים שלא בהכשר אליו הם רגילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם מנסה לערער את עולמם הרגשי./מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, האם טוענת כי עזבה את הבית ואת אורח החיים החרדי מאחר שלא יכלה לשאת יותר את הסגירות ואת תחושת המחנק, הן בבית והן בקהילה. היא ביקשה לקבל את הילדים למשמורתה משום שלטענתה יש לה קשר רגשי חזק עמם. בית הדין קיבל את בקשת האב.

בתביעה נוספת ביקש האב שהסדרי הראייה של האם עם הילדים יתקיימו רק בתחומי העיר החרדית. "הילדים מסתייגים מלבושה החשוף והמינימלי של האם, אשר גורם להם לאי נוחות, מבוכה ובושה, מה גם שהיא מעשנת ושותה, ומתרועעת גם גברים, דבר שהוא רחוק עד מאד מדרך חייהם וחינוכם". האישה מצדה דרשה מבית הדין לאפשר לה לקחת את הילדים לביתה פעמיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני, לרבות שינה. היא ביקשה לראות את הילדים ללא נוכחות האב וסיפרה כי הוא מרחיק אותם ממנה ומסב להם נזק.

ההילולה במירון, מאי 2014. ג'יליס
האב טען שהילדים מסתייגים מלבושה החשוף/ג'יליס

בית הדין קיבל את עמדתו של האב. "בית הדין קיבל החלטה מתבקשת", אמרה בתגובה עו"ד אלינור ליבוביץ', המייצגת את הבעל, "הילדים נולדו, גדלו והתחנכו ברוח החברה החרדית, וטובתם מחייבת את המשך החינוך ברוח זו. לצד הקושי המובן של האם, שנאלצת לראות את ילדיה רק יומיים בשבוע, יש לציין את רגישות הדיינים, אשר התחשבו בהחלטתם בטובת הילדים, וביציבות התפתחותם הנפשית והחברתית, ומנעו את האפשרות בה ייאלצו להיחשף בעל כורחם לתרבות חילונית, העלולה לבלבל אותם, ולהכניס לחייהם כאוס מוחלט".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully