וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להם רובים: בשל הפיגוע, חרדים רוצים נשק

23.11.2014 / 15:05

בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בשבוע שעבר, עלייה בביקוש לאמצעי הגנה במגזר החרדי וקריאות רבות להחזקת נשק. "יש חשש ממשי ברחוב, רוצים לשחוט אותנו, אתה לא יודע מי ומתי יחטוף קריזה"

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מאז הפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר-נוף בירושלים שאירע בשבוע שעבר, נשמעות קריאות רבות במגזר החרדי להחזקת נשק ואמצעי הגנה. בימים האחרונים התפרסמו מודעות מסחריות בעיתונות החרדית המציעות לרכוש גז מדמיע או שוקר חשמלי לשם הגנה עצמית בעתות חרום.

"הפחד הזה שורה על כולנו", הסביר הרב דוד יוסף, תושב שכונת הר-נוף, המכהן כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, "כולנו נמצאים בדאגה ומסתכלים ימינה ושמאלה. זה נכון שיש פחד אבל השאלה האם אנחנו לא עוברים את הגבול ועושים צעדים מסוימים שהם סרק ואין בהם שום תועלת".

הרב התיר להסתובב עם נשק בשבת וקרא לבני המגזר להשיג נשק בהליכים חוקיים. בראיון ל"קול ברמה" אמר הרב יוסף כי "בכל מקום ציבורי, חשוב שיהיה אדם מוכשר שיישא נשק, כמה שיותר גברים שילמדו לשאת נשק. יש להכניס מאבטחים גברים שיודעים את מלאכתם. בכל מקום שצריך אבטחה שתהיה אבטחה".

הרב דוד יוסף , בנו של הרב עובדיה יוסף, רבה של שכונת הר נוף בירושלים וראש כולל יחוה דעת, מרץ 2011. עומר מירון
התיר להסתובב עם נשק בשבת. הרב דוד יוסף/עומר מירון

בעיתון "המודיע", המייצג חלקים גדולים בקהילה החרדית-חסידית, התפרסמה הבוקר (ראשון) מודעה המציעה לרכוש גז מדמיע. תחת הכותרת "חמירא סכנתא", שהנה חלק מאמירה הטוענת שסכנה חמורה מאיסור הלכתי, נכתב כי ניתן להשיג מכלי גז פלפל 12% במחיר 50 ¤ כולל מע"מ ומשלוח".

בעלון מקומי בשכונת רמות בירושלים התפרסמה מודעה ובה נכתב: "עקב המצב, גז פלפל להגנה עצמית. לצערנו היום כולם צריכים את זה. ריסוס קטן יכול להציל חיים". אורן, אחד המשווקים סיפר כי לאחרונה גבר הביקוש לאמצעי הגנה ובטיחות, בדגש על בני המגזר החרדי.

"מדובר בשכונות שבהם רוב האנשים לא מחזיקים בנשק ולאור המצב הם מרגישים שהם נזקקים להגנה עצמית. יש חשש ממשי ברחוב, ערבים רוצים לשחוט אותנו, אתה לא יודע מי ומתי יחטוף קריזה". לדבריו, "אנחנו מציעים את האמצעים האלה בעיקר למבוגרים, בעלי משרדים ומוסדות. זה זיכוי הרבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריסוס קטן יכול להציל חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיכוי הרבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה ליוזמות השונות תהה ח"כ לשעבר חיים אמסלם: "פתאום התורה לא מגנא ומצלא? (מגנה ומצילה. י.א) פתאום היכלי הישיבות לא שומרים עלינו? הם לא הבטונדות שלנו? ואולי זו פשוט צביעות גמורה, לבקש השתדלות ביטחונית כזאת ובאופן סימולטני להתנגד לשירות צבאי של בני הישיבות, של כאלה שלא בדיוק לומדים, לתת לקיצוניים ההזויים הללו להשמיץ את המתגייסים ולכנותם בכינויי גנאי 'חרדקי"ם', ולא לברכם כי דבר גדול הם עושים. וכשהטבח מגיע לשכונה מבית, הם מדברים בשפה של השתדלות?".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully