וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלבס במחאת הרב פינטו: עבדו עלינו

26.11.2014 / 18:56

זמרים בתעשיית המוסיקה וסלבריטאים נוספים ששמם כיכב בדף המחאה בעד הרב פינטו טוענים כי לא ידעו על הפרסום בשמם או על החשדות המיוחסים לרב. "השתמשו בתמונה שלי בלי אישור"

צילום מסך

חסידי הרב יאשיהו פינטו, המואשם במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה - תת-ניצב אפרים ברכה, יצאו אמש למחאה פומבית ראשונה נגד ההליך המשפטי שמתנהל נגדו. מאות מהם התכנסו בהיכל "שובה ישראל" באשדוד, הניפו שלטים ומחו נגד מה שהם כינו: "רדיפה של גורמים במשטרה נגד הרב ומשפחתו".

חסידי הרב הודיעו כי בקרוב יתקיימו הפגנות מול המטה הארצי של המשטרה ומול משרדי יחידת להב 433 ובהמשך ישיקו קמפיין חוצות אגרסיבי למען הרב. בנוסף, פרסמו חסידו בדף המחאה בפייסבוק כי זמרים בתעשיית המוזיקה המזרחית, בהם - ליאור נרקיס, עומר אדם, יניב בן משיח, איציק שמלי וסלבריטאים נוספים כמו כדורגלן העבר איציק זוהר ופליט הריאליטי יוסי בובליל, תומכים במחאה בעד הרב פינטו.

אולם מבדיקה של וואלה! יהדות עולה כי חלקם לא ידע על הפרסום בשמם או על החשדות שמיוחסים לרב. תחת הכותרות: "גם אני תומך במחאת צדק תרדוף" ו"גם אני משתתף בעצרת", פורסמו תמונותיהם של הזמרים והסלבריטאים, ככל הנראה בניסיון למשוך למחאה תומכים נוספים. אלא שאף אחד מהם לא הגיע לעצרת וחלקם אף לא ידעו על הפרסום בשמם.

איציק זוהר. עידן סבח,
זה מכעיס אותי מאד. איציק זוהר/עידן סבח

"זה מכעיס אותי מאד שהשתמשו בתמונה שלי בלי אישור", אמר בתגובה איציק זוהר, "ביקשו ממני לפרסם בפייסבוק ואמרתי שאחשוב על זה ובכך זה נגמר". מאוחר יותר ביקש זוהר להבהיר כי הוא נהג לבקר בחצרו של הרב והוא "מאד מכבד אותו ואת העובדה שהוא מאכיל אלפי אנשים ואברכים ביום. אני מאמין שמי שפרסם את התמונה שלי עשה זאת בטעות וזו הייתה אי הבנה, ואני סולח על כך".

עופר מנחם, מנהל יחסי הציבור של עומר אדם, טוען כי הוא לא ידע על החשדות המיוחסות לרב: "אנחנו לא מכירים את הז'אנר הדתי ולא מכירים את הרב פינטו באופן אישי. אחרת לא היינו מפרסמים את זה. אנחנו יכולים להסיר את הפוסט אם זה קריטי".

גם יוסי בובליל, פליט "האח הגדול", לא ידע שתמיכתו ותמונתו מתנוססים בדף המחאה של הרב פינטו. "אף אחד לא ביקש ממני, אבל אולי הבת שלי הסכימה להם, אני לא יודע. הילדים שלי מאד מאמינים בו וקשה לי לדבר עליו רע, למרות כל מה שקורה שם. אני בכלל לא מתערב בעניינים האלה, יש לי את החיים הפרטיים שלי". יש לציין, כי בתו עינב בובליל תומכת במחאה בעד הרב פינטו.

עומר אדם. ניר פקין
אם היינו יודעים, לא היינו מפרסמים. עומר אדם/ניר פקין

מי שאמר כי הוא אכן תומך ברב פינטו היה הזמר איציק שמלי. "כל עוד זה רק חשדות, אני לא מתעסק בזה ואני ממשיך להאמין בו. מעולם לא נפגשתי איתו אבל אני יודע מה ומי הוא ואיזה גדול הוא בתורה. הם רצו שאני ישמיע את דעתי בעניין והסכמתי רק כי אני מאמין בדרכו של הרב".

אביאל נחום, איש יחסי הציבור של הזמר יניב בן משיח, אמר כי הוא אכן היה בדרכו לעצרת, אך בסוף נבצר ממנו להגיע. מנהליו של הזמר ליאור נרקיס סירבו להתייחס לידיעה.

דיוד לימן, דובר מחאת "צדק תרדוף" למען הרב פינטו מסר בתגובה: עצרת המחאה התקיימה אתמול לראשונה כיריית הפתיחה למאבק חזק ועוצמתי. ההערכה היא כי הגיעו קרוב ל-4,000 איש מכל רחבי הארץ. המחאה הוכיחה את עצמה בהגעתם של המונים למרות מגז האוויר הסוער". באשר לטענות של הזמרים והסלבריטאים ענה לימן: "למטה המחאה זרמו מתומכים ומקורבים הודעות מחברי הידועינים וכך פרסמנו". לדבריו, צוות המטה פנה לידוענים שהוזכרו וקיבל מהם "תגובות שונות מאלה שהוזכרו בכתבה", על אף שהתגובות דומות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully