וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאטמר מציעה כסף למי שלא יצביע בבחירות

4.12.2014 / 0:05

החסידות האנטי ציונית מציעה לשלם 100 דולר לכל מי שיפקיד את מסמכי הזיהוי שלו ביום הבחירות ויתחייב לא להשתתף בהליך הדמוקרטי. "חבל שיש עדיין מפלגות חרדיות שמאמינות למחריבי הדת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדמו"ר מסאטמר, רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסידות סאטמר האנטי ציונית מציעה לשלם 100 דולר לכל ישראלי שיפקיד ביום הבחירות את מסמכי הזיהוי שלו ויתחייב שלא להצביע בבחירות לכנסת ה-20. לפי גורמים בכירים בחסידות, לאדמו"ר, רבי יהודה יקותיאל טייטלבוים, יש כוונה ברורה למנוע מכמה שיותר אזרחים ישראליים להצביע ביום הבחירות.

החלוקה מתבצעת במסגרת "שקל הטהור", פרויקט רשמי של סאטמר שמוצג כתמיכה במוסדות החינוך בישראל שמתנזרים לחלוטין מכספים ממשלתיים. בחסידות סיפרו כי לרגל הבחירות, שנקבעו ל-17 במרס, יתוגמלו גם חרדים או חילונים שיתחייבו לא להצביע בבחירות. נוסף לכך, הם מבטיחים מענקים לישיבות שיאסרו על התלמידים להשתתף בהליך הדמוקרטי.

מליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
"יש מפלגות חרדיות שמאמינות למי שמחריב את הדת". מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

"בממשלה האחרונה התגלו כוונותיהם של ראשיה לגייס את בחורי הישיבות, ולשנות את סדרי הלימוד בתוך מוסדות החרדים", אמרו נציגי החסידות בישראל, "חבל שיש עדיין מפלגות חרדיות שמאמינות למי שמחריב את הדת כאילו הם יעזרו למוסדות התורה לפרוח". הם הוסיפו: "אנו שומעים בימים אלו על דיבורים לעזור לראש הממשלה להיבחר, זו שטות מדרגה ראשונה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה חסידות סאטמר מחלקת מענקים תמורת אי השתתפות בבחירות. לפני שנתיים, בבחירות לכנסת ה-19, חילקו נציגי החסידות סכומי כסף לכל מי שהפקיד ביום הבחירות את תעודת הזהות או רישיון הנהיגה שלו בבתי המדרש בירושלים ובבני ברק.

בעקבות כך, פנתה עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון במכתב דרישה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, וליו"ר ועדת הבחירות לכנסת, השופט אליקים רובינשטיין, לבחון את חוקיות המענקים אותם מציע האדמו"ר בטענה כי מדובר בשוחד בחירות. שחר אילן, סמנכ"ל העמותה, אמר כי סמוך למועד הבחירות הבאות, העמותה תחדש את הפנייה ותדרוש "נקיטת צעדים מעשיים".

עוד באותו נושא

הנין של האדמו"ר מסאטמר התגייס

לכתבה המלאה
האם החרדים קטני אמונה?. טלי מאייר
חרדים בתוך לבחירות/טלי מאייר

סאטמר היא החסידות הגדולה בעולם, קיצונית מאד ואינה מקובלת על רוב הרחוב החרדי. מרכזה בארצות הברית והיא מזוהה קודם כל עם הרעיון האנטי-ציוני. את הרעיון ניסח האדמו"ר המנוח, רבי יואל טייטלבוים, הבולט בין ראשי השושלת ההונגרית, שהוברח מהשואה באירופה בסיוע הציונים, אך השתקע בארה"ב ושלל כל ימיו את הציונות בלהט דתי. גם אלפי החסידים בסאטמר מאמינים היום כי הקמתה של מדינת ישראל הוא אסון והשלטון הציוני הוא אויב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully