וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הוכיח: בלי חרדים בממשלה, הכלכלה נפגעת

7.12.2014 / 11:31

אחרי שנתיים שבהן הוא הורחק מהממשלה כמוקצה מחמת מיאוס אהרון קריב תוהה היכן כל המיליארדים שלפיד תמיד האשים בהם את החרדים, ומדוע כשקיצצו לחרדים המשק עבר מצמיחה לצניחה

אריה דרעי ויאיר לפיד במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
דרעי ולפיד ביום השבעת הכנסת הנוכחית/טלי מאייר

בבוקר ה-23 לינואר 2013, הרמתי טלפון לידיד מודאג בארצות הברית. "יש לי בשורה טובה ובשורה רעה" אמרתי לו. "תתחיל ברעה" הוא אמר לפי הספר. "תקשיב, עלה לשלטון אדם שהאג'נדה היחידה שלו, אם אפשר לכנות שנאה כאג'נדה, היא התנגחות בחרדים. הוא כאן רק כדי להילחם, לתקוף, ולהזיק". "והבשורה הטובה?" הוא שואל, "קוראים לו יאיר לפיד".

לא טעיתי. שנה ועשרה חודשים מאוחר יותר, לאחר שחנק לחלוטין את התקציב החוקי של החינוך החרדי (ועל הדרך גם את תקציב משרד הביטחון ואת כלכלת ישראל כולה) הוא מתייצב בעודו מכהן כשר אוצר ותוקף ש"נתניהו משלם 'כבר עכשיו' לחרדים מכספי מעמד הביניים". מעמד הביניים, אם תהיתם, זה סטודנט תואר שני חילוני תל אביבי שעובד בהיי טק ומשתכר יחד עם רעייתו, ריקי כהן, קצת יותר מ-20 אלף שקל בחודש.

רבקי כהן מבני ברק, שגם היא עובדת עם בעלה ומפרנסת עוד 6 נפשות, לא נחשבת מעמד ביניים שמגיע לה, חס וחלילה, לחיות. העוון החמור ביותר של נתניהו, על פי התנ"ך הלפידי, הוא ליצור קואליציה שבה שותפים בני אדם עם עיניים, אוזניים וכיפה. הללו מהווים לפי דוקטרינת לפיד תת-אדם נאלח שעצם היותו בקואליציה מהווה איום חמור על מדינת ישראל. בעשרת הדברות של "יש עתיד" חיים במדינה קרוב למיליון איש, אישה, ילדה וילד שלא מגיע להם ייצוג פוליטי או כל זכות אחרת על פי חוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מגיע להם ייצוג פוליטי או כל זכות אחרת על פי חוק?/מערכת וואלה!, צילום מסך

התעלול הפוליטי שנמשך על גבנו 18 חודשים עלה לנו ביוקר. מדינת ישראל שהייתה היחידה בעולם המערבי עם נתוני צמיחה, הגיעה לראשונה לרמת צמיחה שלילית. ולא, אל תצקצקו לי על "צוק איתן", גם "עופרת יצוקה" עלתה כסף, ואם אני לא טועה, גם "עמוד ענן". מה שכן – זה גם עלה לנו בדם. והרבה. כשחושבים על כך, די מפחיד שחבורת הקטנוניים הללו שגוררים משק שלם למיתון בגלל משחקי כבוד הם אלו שאחראים על שליחת בנינו לתופת העזתית. ותדע כל אם עבריה שגורל בניה בידי אנשים שלא מוותרים על האגו שלהם.

"אתם לא הייתם השותפים הכי זולים בממשלה", אמר לפיד בבוז לחרדים, וקיצץ בחדות את התקציב החוקי הזעום של ילדי החינוך החרדי. ואני עדיין משפשף עיניים מול מופע התעתועים הזה. אם הייתי בטוח שאחרי שהוא החרים את כל הררי הכסף מהחרדים נראה שהמשק בשגשוג לא נורמלי, החינוך יזנק, הפשע ירד, הרחובות ירוקים, תקציב ביטחון יתחזק, ומעמד הביניים עבר מאוהל לדירה, מסתבר ששישית האחוז מן התקציב, אותה פרוסה דקיקה וסגפנית שהייתה מופנית לחינוך חרדי, לא באמת הצדיקה את ההשתלחות הפרועה של מר לפיד. מזלו שהציבור מטומטם ושרק הציבור משלם.

תקיפת צה"ל בעיר עזה. 22 באוגוסט 2014. AP
ותדע כל אם עבריה שגורל בניה בידי אנשים שלא מוותרים על האגו שלהם. "צוק איתן"/AP

גזור ושמור: בפעם הבאה ש"החרדופוב" התורן יספר לכם שהציבור החרדי מסובב על האצבע הקטנה שלו את המדינה ושהחרדים אשמים בכל תחלואי החברה מנישואין ברבנות, תחבורה ציבורית בשבת ועד יוקר המחיה, תזכרו שאי שם באיזור 2013-14 הייתה ממשלה שהקצתה את החרדים מחמת מיאוס, אבל מצבנו מעולם לא היה יותר גרוע.

אותו לפיד שגילם את פילוסופית החיים העמוקה שלו בשתי המילים "איפה הכסף" הוא אותו לפיד שבמשמרת שלו כמעט ואין דירה לצעירים מתחת לגיל 35.

במשמרת שלו הפך המשק היציב ביותר למשק בצמיחה שלילית.

במשמרת שלו הפכה ברלין ליעד מועדף עבור צעיר ישראלי.

במשמרת שלו זינקו המע"מ ומחיר הדלק והאלכוהול.

במשמרת שלו הפך יוקר המחיה לנטל בלתי אפשרי גם למשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים.

במשמרת שלו ירד דירוג האשראי של ישראל.

במשמרת שלו בעלי עסקים בדרום עדיין משוועים לפיצויים.

במשמרת שלו צנחו היקפי הגיוס החרדי לשפל של עשור.

במשמרת שלו נקטעו הבנות רבות שנים בין מפקדי חילות האוויר והים לבין ההנהגה החרדית.

במשמרת שלו כמעט ולא מגויסים חרדים לשירות לאומי.

במשמרת שלו מתקשה אישה חרדית למצוא עבודה.

במשמרת שלו אישה חרדית שכבר עובדת מתקשה למצוא סידור לילדיה שיאפשר לה את המשך ההעסקה.

במשמרת שלו סטודנט חרדי יודע שאין לו סיכוי למצוא עבודה אצל המעסיק הגדול ביותר במשק- המדינה.

בדבר אחד לפיד הצליח. במשמרת שלו הפכה ההסתה כלפי מיעוטים במדינה, מהזועבי'ז ועד הרשל'ה, ללגיטימית, כשרה וראויה. אבל למה זה משנה למי שמוחק מהפייסבוק שלו כל מי שחושב אחרת ממנו, ובעצם כל מי שחושב?

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו.

המאמרים המתפרסמים במדור אג'נדה משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully