וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה בלוויות? באישור המשפחה ובזמן הלוויה בלבד

8.12.2014 / 18:55

בית המשפט המחוזי אישר מתווה לפיו השלטים המפרידים בין גברים לנשים בבתי העלמין יוסרו ובמקומם יוצב שילוט אלקטרוני שיופעל רק באישור משפחת הנפטר ובזמן הלוויה בלבד. העותרים: "הקץ לשלטי ההפרדה המפלים בבתי העלמין"

אילוסטרציה. ShutterStock
הפרדה? רק באישור משפחת הנפטר./ShutterStock

הפרדה בבתי העלמין? רק באישור משפחת הנפטר ולזמן הלוויה בלבד. כך אישר בית המשפט המחוזי בירושלים בתביעה שהתנהלה בין המרכז הרפורמי לדת ומדינה והקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב לחברה קדישא בירושלים וברחובות שסירבו להסיר את שלטי ההפרדה בבתי העלמין שבאחריותן, למרות דוח היועץ המשפטי לממשלה וחוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת הקובעים שאסור להורות על הפרדה במרחב הציבורי.

לפי המתווה שהציע השופט ד"ר יגאל מרזל, השלטים הקיימים יוסרו, ובמקומם יוצב שילוט אלקטרוני בו ניתן יהיה לרשום לפי בקשה מפורשת של משפחת הנפטר על הפרדה בין גברים לנשים והשילוט יופיע רק במהלך אותה לוויה. גם בטופס הזמנה ללוויה, יובהר שלא מתקיימת במקום הפרדה, אלא אם המשפחה מבקשת שיופעל השילוט האלקטרוני.

הלווייתו של החייל בניה רובל, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין בחולון, יולי 2014. דרור עינב
רק בזמן הלוויה./דרור עינב

עורכי הדין של החברה קדישא בירושלים וברחובות הודיעו לבית המשפט כי הן מקבלות את המתווה ובכפוף לאישור של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, ההסכם יקבל תוקף של פסק דין.

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה מסרה כי "זו בשורה מצוינת, שכן מדובר בשתי חברות קדישא שסרבו בתוקף לפעול לפי חוזר מנכל המשרד לשרותי דת שהורה על הסרת השלטים, זהו הקץ לשלטי ההפרדה המפלים בבתי העלמין".

בחודש מאי 2013 פרסם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דוח בנושא הדרת נשים במרחב הציבורי. הדוח קבע כי הסדרי הפרדה הננקטים במגוון תחומים במרחב הציבורי הם אסורים ויש להפסיקם. בין היתר, התייחס וינשטיין באופן ספציפי להפרדה בין גברים ונשים בטקסי לוויה וקבע שיש להסיר שלטי הפרדה מכל סוג שהוא בבתי הלוויות. קביעה זו נכללה גם בחוזר מנכ"ל מיוחד שפרסם המשרד לשירותי דת בפברואר 2013.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully