וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת שיק: דוגמניות חשופות בבית כנסת

17.12.2014 / 13:09

תצוגת אופנה שהתקיימה בבית כנסת אורתודקסי בתל-אביב ובה הופיעו דוגמניות חשופות, עוררה סערה. סגן שר הדתות: "מדינה שרומסת את ערכיה סופה שלא תישאר יהודית". המעצבת: "הכל היה בהסכמה"

תצוגות האופנה הגדולות בארץ מתקיימות בדרך כלל במקומות מהודרים. מאולמות מפוארים ועד מוזיאונים לעיצוב. אבל לתצוגה אחת שהתקיימה בחודש נובמבר בישראל, נבחר מיקום מפתיע ומסעיר לא פחות: בית כנסת אורתודוקסי בתל-אביב.

בתצוגה שהתקיימה בבית הכנסת הבינלאומי בתל-אביב, צעדו הדוגמניות סביב במת בית הכנסת, סמוך לארון הקודש, כשבמקביל הופיעה במקום מקהלת חזנים עם קטעי שירה ותפילה. המעצבת מילי דהן (30) הייתה אחראית לה ולהחלטה לקיימה בתוך בית הכנסת. דהן, למדה עיצוב אופנה בניו יורק וכשחזרה לארץ החלה לעבוד כמעצבת ראשית בחברות אופנה. לאחרונה, נולד המותג הנושא את שמה.

תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
תצוגת אופנה בבית כנסת/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

ביממה האחרונה, לאחר שהתפרסמה ביקורת אופנה על התצוגה, וסרטון המתעד אותה התפרסם ברשתות החברתיות, היא עוררה ביקורת קשה. כך למשל, בכותרת האתר החרדי "חרדים 10" נכתב: "הלם". בידיעה הוסיפו: "חצו את כל הגבולות" ו"בתמונות שאינן פחות ממזעזעות, נראות דוגמניות פוסעות בלבוש חושפני ובחוסר צניעות בולט מול ארון הקודש בבית הכנסת".

בארגון "צהר", המפעיל את המקום, אמרו בתגובה כי רב בית הכנסת טוען כי הפעילות נעשתה ללא ידיעתו או הסכמתו: "הארגון מזועזע מחילול הקודש ומביזיון בית הכנסת המנוגדת להלכה. רב בית הכנסת נוקט באמצעיים משפטיים כדי למצות את הדין עם האחראיים למעשים הנוראיים הללו".

תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
תצוגת אופנה בבית כנסת/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

גם מנהל להקת החזנים "בת קול" שהופיעה בזמן התצוגה בבית הכנסת טען כי מפיקי האירוע הטעו ורימו אותם. לדבריו, "המקהלה מצרה ומצטערת על חילול השם הנורא שלשירתה היה בו חלק. אמנם זה לא נעשה חלילה בזדון, אלא בהטעיה ורמייה מצד המפיקים". הוא הוסיף כי "מראש סוכם בעל פה ובכתב שמטרת התצוגה היא דווקא לעודד לבוש צנוע וחזרה לערכים שמייצגים התפילה ובית הכנסת, ולא תיעשה כל פגיעה במקום. אף נאמר כי המקהלה תשיר בבית הכנסת והתצוגה תיערך מחוץ לבית הכנסת".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הודיע כי הוא מתכוון להתקין תקנות חדשות שיאסרו על "שימוש ציני" בבתי כנסת "לצרכים שאינם הולמים את קדושת המקום". בן דהן הוסיף כי "מדינה שרומסת את ערכיה סופה שלא תישאר יהודית. מעשה זה מהווה כהות חושים יהודית ואובדן של כבוד למסורת היהודית".

תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
תצוגת אופנה בבית כנסת/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי
תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
תצוגת אופנה בבית כנסת/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

ממשרד יחסי הציבור "דודי מליץ", המייצג את מילי דהן אמרו בתגובה כי השימוש בבית הכנסת היה באישור ובתשלום: "האירוע נעשה בשיתוף פעולה ובהסכמה של בית הכנסת. אנשי המקום היו שותפים לתהליך, לפרטיו, החל מהסכמה על תאריך האירוע, שריון החזנים ששרו בתצוגה ועד למיקום הכיסאות להושבה. בעבור שריון המקום לאירוע, סוכם כי יועבר סכום כספי וקיימת תכתובת מיילים, הודעות טקסט ועוד שמשקפת את התהליך המדובר. אנחנו לא מעוניינים להיכנס לפרטי הפרטים מפאת כבודו של בית הכנסת. צר לנו מאד אם מישהו נפגע.

"המעצבת מילי דהן קיימה אירוע תמים אותו הוביל רעיון מקורי מאחר ועיצוביה שואבים השראה מהיהדות ומעיצובי בית הכנסת, היה זה אך טבעי לעשות את הקישור, ומשבית הכנסת נאות לחיבור זה, שמחו מהפקתה לשיתוף הפעולה. כל טענה הרומזת כאילו הדבר לא נעשה בהסכמה – אינה נכונה. כולי תקווה שהצדדים ינמיכו את גובה הלהבות ויסכמו את הדברים ביניהם".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully