וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רב בית הכנסת בתצוגת האופנה

17.12.2014 / 20:56

לאחר שהרב אריאל קונסטנטין טען כי תצוגת האופנה בבית הכנסת שלו נעשתה "ללא ידיעתו והסכמתו", וידאו מראה כי הוא השתתף בה והביט בדוגמניות. הרב: "ביקשתי להפסיק את התצוגה באופן מיידי"

הרב אריאל קונסטנטין, רב בית הכנסת הבינלאומי של תל-אביב, שבו התקיימה תצוגת אופנה שבה השתתפו "דוגמניות בלבוש חשוף", טען בצהריים (רביעי) כי הפעילות שנעשתה במקום הייתה "ללא ידיעתו וללא הסכמתו", אך תיעוד הוידאו שפורסם ברשת מראה כי במהלך התצוגה הוא עמד בתוך בית הכנסת והביט בדוגמניות הצועדות סביב במת התפילה.

נוסף לכך, הסכם שנחתם בין הרב קונסטנטין לחברת ההפקה שצילמה תוכנית בתצוגה, מוכיח כי הוא נתן אישור לבית הכנסת שלו "לקחת חלק בפרויקט הצילום", לשון ההסכם שבו גם נכתב: "אנחנו שמחים לקדם אופנה צנועה בשילוב תכנים דתיים תוך שמירת קדושת המקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה טוען הרב קונסטנטין כי הגיע למקום לאחר שהחלה תצוגת האופנה וכאשר ראה את הדברים פנה לאחראיים וביקש להפסיק את התצוגה באופן מיידי. בארגון רבני "צהר", השותפים בהפעלת המקום, הוסיפו כי "על פי ההסכם מתברר מעל לכל ספק שהרב נהג בתמימות וכפי שאמרנו לא ידע שבמקום תתקיים תצוגת אופנה פרובוקטיבית". הם ציינו כי הוא "שוקל פנייה לערכאות משפטיות".

תצוגת האופנה שהתקיימה לפני שלושה שבועות בבית הכנסת עוררה הדים רבים לאחר שבימים האחרונים התפרסמו ברשת האינטרנט תמונות ווידיאו ממנה. הרב הראשי הרב דוד לאו השוהה בביקור לרגל חג החנוכה בקהילות היהודיות ברוסיה, אמר כי הזדעזע לשמוע על הפגיעה הקשה שהתרחשה בבית הכנסת.

"אילו זה היה קורה כאן ברוסיה או בכל מדינה אחרת, העולם כולו היה מזדעזע. אסור לעבור בשקט על פגיעה, רמיסה וזלזול כה נורא חמור וכואב בבית הכנסת בארץ ישראל". הרב לאו הוסיף כי "בית הכנסת הזה זכור לי מילדותי בתל אביב כמרכז תורה, תפילה וחסד. אקווה כי האחראים עליו יזכרו לשמר זאת".

עוד באותו נושא

סערת שיק: דוגמניות חשופות בבית כנסת

לכתבה המלאה
תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
"אילו זה היה קורה ברוסיה, העולם כולו היה מזדעזע". תצוגת האופנה/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

ארגון רבני "בית הלל" כינו את התצוגה "אומללה" ואמרו כי "תצוגות אופנה הן תרבות זרה ליהדות, ויש לגנות החפצת נשים, בכל מקום ובכל הקשר. בתוך בית כנסת, מקום הקדושה והיראה, זאת לא פחות מתועבה. ימי החנוכה הם העונה שיש להתגאות במסורת היהודית הנפלאה; ובוודאי לא להכניס לתוך ההיכל הרכיבים הבזויים ביותר של התרבות הסובבת אותנו."

בתצוגה שהתקיימה בבית הכנסת , צעדו הדוגמניות סביב במת בית הכנסת, סמוך לארון הקודש, כשבמקביל הופיעה במקום מקהלת חזנים עם קטעי שירה ותפילה. המעצבת מילי דהן (30) הייתה אחראית לה ולהחלטה לקיימה בתוך בית הכנסת. דהן, למדה עיצוב אופנה בניו יורק וכשחזרה לארץ החלה לעבוד כמעצבת ראשית בחברות אופנה. לאחרונה, נולד המותג הנושא את שמה.

ביממה האחרונה, לאחר שהתפרסמה ביקורת אופנה על התצוגה, וסרטון המתעד אותה התפרסם ברשתות החברתיות, היא עוררה ביקורת קשה. כך למשל, בכותרת האתר החרדי "חרדים 10" נכתב: "הלם". בידיעה הוסיפו: "חצו את כל הגבולות" ו"בתמונות שאינן פחות ממזעזעות, נראות דוגמניות פוסעות בלבוש חושפני ובחוסר צניעות בולט מול ארון הקודש בבית הכנסת".

תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
"הלם. חצו את כל הגבולות". תצוגת האופנה/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הודיע כי הוא מתכוון להתקין תקנות חדשות שיאסרו על "שימוש ציני" בבתי כנסת "לצרכים שאינם הולמים את קדושת המקום". בן דהן הוסיף כי "מדינה שרומסת את ערכיה סופה שלא תישאר יהודית. מעשה זה מהווה כהות חושים יהודית ואובדן של כבוד למסורת היהודית".

ממשרד יחסי הציבור "דודי מליץ", המייצג את מילי דהן אמרו מוקדם יותר בתגובה כי השימוש בבית הכנסת היה באישור ובתשלום: "האירוע נעשה בשיתוף פעולה ובהסכמה של בית הכנסת. אנשי המקום היו שותפים לתהליך, לפרטיו, החל מהסכמה על תאריך האירוע, שריון החזנים ששרו בתצוגה ועד למיקום הכיסאות להושבה. בעבור שריון המקום לאירוע, סוכם כי יועבר סכום כספי וקיימת תכתובת מיילים, הודעות טקסט ועוד שמשקפת את התהליך המדובר. אנחנו לא מעוניינים להיכנס לפרטי הפרטים מפאת כבודו של בית הכנסת. צר לנו מאד אם מישהו נפגע.

"המעצבת מילי דהן קיימה אירוע תמים אותו הוביל רעיון מקורי מאחר ועיצוביה שואבים השראה מהיהדות ומעיצובי בית הכנסת, היה זה אך טבעי לעשות את הקישור, ומשבית הכנסת נאות לחיבור זה, שמחו מהפקתה לשיתוף הפעולה. כל טענה הרומזת כאילו הדבר לא נעשה בהסכמה – אינה נכונה. כולי תקווה שהצדדים ינמיכו את גובה הלהבות ויסכמו את הדברים ביניהם".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully