וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמניות בבית כנסת? לחרדים זה לא מזיז

18.12.2014 / 14:32

כשבית כנסת הופך למרכז תרבות עם חתונות מעורבות ומופעי זמר, כשעסוקים רק ב"להנגיש" "ולעדכן", מהר מאוד יהיו דוגמניות ליד ארון הקודש. אבל את החרדים זה לא מעניין. הבחירות חשובות יותר

תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
תצוגת אופנה בבית כנסת/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

ממה להתחיל? מהצימוד המחפיר של תצוגת דוגמנות ובית כנסת, בזמן שמקהלת חזנים משוררת על מלאכי השרת ולנגדם מדדות מלאכיות עם שמץ קל של בגד? או אולי מכך שדווקא אתרי החדשות החרדיים המרכזיים לא מצאו לנכון להתייחס ולו במילה למופע החרפה, כל זאת כשמעבר לגדר, באתרים הכלליים, התדהמה שוברת שיאים ותגובות הזעזוע והמחאה חוצות מגזרים?

ננסה בשניהם יחד. ובכן, תצוגת דוגמנות מייצגת את הווי וקדושת בית הכנסת, בדיוק כמו שאתרי החדשות החרדיים מייצגים את האינטרסים החרדיים. כלומר – הם לא. אלו ואלו מייצגים רק את חמדת הממון והתאווה והכבוד, ושום כלום מלבד זאת. אלו גם אלו משקפים את עומק השבר של הטפל שהפך עיקר עד שהשתלט לחלוטין על מרחבי התודעה והשיח. את האמת בהיעדרה המוחלט.

כשמעצבת אופנה "שואבת השראה" מהיהדות ומעיצובי בתי כנסת ותשמישי קדושה, אך ההשראה נעצרת בטקסטורת הבד ועיטורים תואמי חלונות ויטראז', כאשר אין היא מצליחה להציץ מן אותם החלונות פנימה אל ההוויה הרוחנית של בית הכנסת, היא לא שואבת השראה אלא שודדת אותה. שודדת רק את מה שמשרת אותה.

תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
מייצגים רק את חמדת הממון והתאווה והכבוד/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

כשמעצבת מתמקדת בדוגמה המפעימה של הפרוכת אך לא מצליחה להמשיך להעמיק הלאה, להסיט מעט את הפרוכת כדי לגלות על מה היא מכסה ביראת כבוד שכזו, להגיע אל תוכנו של ארון הקודש, אך טבעי הוא שהפרוכת תיוותר בעיניה לא יותר משטיח מעורר התפעלות. ועל שטיח הרי דורכים. רק שטחיות בלתי נסבלת שכזו יכולה לראות במייצג של העליון והמרומם ביותר, ככזה שאפשר שיהיה מיוצג באמצעות קולקציית מחשופים ומצעד נערות כחושות. רק כך יכולה להפוך הוויה של קדושה נצחית לעוד "לוקיישן".

כשבית כנסת, בית מקדש מעט, מומעט עוד יותר על ידי מנהיגיו לטובת הפיכתו למרכז תרבות רב תחומי; כשתפילות, חתונות מעורבות, מופעי זמר, ערבי הקראה מתערבבים להם למין עיסה אחת גדולה תחת סיסמאות כמו "הכלה" "פתיחות" ו"קידמה", מדוע אנחנו מתפלאים כאשר הוא מתקדם עד מעבר לתהום. גם אופנה זה תרבות, לא?

ככה זה. כשאתה עסוק כל העת רק ב"להנגיש" "ולעדכן", כשאתה מתאמץ ומשקיע את כל כולך רק בתפאורה ובעטיפות רכות ומזמינות, מהר מאוד אתה עלול לשכוח את הסיבה המקורית לכל המאמץ.

עוד באותו נושא

סערת שיק: דוגמניות חשופות בבית כנסת

לכתבה המלאה
תצוגת אופנה בבית כנסת. ערן לוי, מערכת וואלה! NEWS
ככה זה. כשאתה עסוק כל העת רק ב"להנגיש" "ולעדכן"/מערכת וואלה! NEWS, ערן לוי

והאתרים החרדיים? היה נחמד להסביר את שתיקתם מחרישת האוזניים בתירוץ של נרדמו בשמירה. אך זה לא. זה פשוט לא מעניין שם אף אחד כעת. כי גם הם והטפל הנצחי שלהם. הם עסוקים עכשיו עד מעל לראש בכל הפוליטי ומעורר הבחילה. זו חזות הכל המוחלטת כעת; נבחרי הציבור, מאורעותיהם והגיגיהם ולכלוכיהם.

ומה לגבי הציבור עצמו? ומה לגבי הערכים של הציבור שאלו הם הרי נבחריו ושלוחיו? כל אלו שיחכו. ששש.. אל תפריעו להם שם באתרים החרדיים. הם עוד עלולים רחמנא ליצלן להחמיץ עוד איזו שנינה חדשה של מקורב בחצר דרעי על אלי ישי, או להיפך.

אז מה אם ביזו ברגל גסה את קדשי ישראל, למי אכפת עכשיו, אתם לא רואים שיש לנו בחירות על הראש? הו, הנה עדכון חדש מקבוצת הווטסאפ "כולנו עם מרן המקורי", נדבר אחר כך. הכלבים נובחים ושיירת הדוגמניות עוברת.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו.

המאמרים המתפרסמים במדור אג'נדה משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully