וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כך תיראה מועצת הרבנים של אלי ישי?

22.12.2014 / 11:24

הרבנים ליאור ולבנון נפגשו עם פטרונו הרוחני של אלי ישי ועסקו באפשרות של תמיכה פומבית במפלגתו החדשה. המהלך אולי ישמח את בנט שלא אוהב את התערבות הרבנים, אך יחליש את מפלגתו שחלק מבוחריה יצביעו לישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבנים מאיר מאזוז, דב ליאור, אליקים לבנון וח"כ ישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יממה אחרי ההחלטה של "תקומה" לדחות את הצעתו של יו"ר המפלגה אורי אריאל לחבור למפלגתו החדשה, של אלי ישי ולחבור גם בבחירות הקרובות לבית היהודי, נפגשו הרבנים דב ליאור ואליקים לבנון, המזוהים עם תקומה ומהבולטים בציונות הדתית, עם הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי.

בפגישה שבה נוכח גם ח"כ אלי ישי, עסקו הצדדים באפשרות של תמיכה פומבית של הרבנים במפלגה החדשה של ישי. האפשרות הזו באה לאחר שהרב דב ליאור אמר כי יפרוש מתקומה, אם זו לא תחבור לישי. אליו גם הצטרף רב השומרון אליקים לבנון ורבנים חרד"ליים נוספים צפויים ללכת בעקבותיהם. "הייתה פגישה טובה", אמרו במפלגה של ישי, "ממשיכים לדבר".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
פרישת הרבנים אולי תשמח אותו, אך תזיק לו בקלפי. השר נפתלי בנט/ראובן קסטרו

במוצאי שבת שיגרו הרבנים ליאור ולבנון מכתב תמיכה לרב מאזוז: "אנו רואים שותפות אמת בין חלקים שונים בציבוריות הישראלית", הם כתבו, "אשר כולם, כוונתם לשם שמים, לעשות נחת רוח לפניו ית', ולא לשם פניות צדדיות. אנשי המעשה אשר יהיו נציגינו, יכללו את ישרי הדרך, המאזינים לקולה של תורה. אנו רואים במכובדנו, ר' אלי ישי, שותף בכיר למהלך זה, ומחזיקים את ידי כב' הרב בתמיכה במהלך".

למפלגה החדשה של ישי הצטרף כבר ח"כ יוני שטבון שפרש מ"הבית היהודי", וככל הנראה יוצב במקום ה-2. התמיכה הפומבית של הרבנים ליאור ולבנון ורבנים נוספים שצפויים להצטרף אליהם אולי תשמח את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שלא אהב את התערבות הרבנים במפלגתו, אך ללא ספק עשויה להחליש את מפלגתו מאחר ובוחרי "תקומה" יצביעו לישי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully