וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלכת האיפור שגיליתי בבני ברק

29.12.2014 / 10:18

מי שיוריד מעליו את מסיכת הסטריאוטיפים, יגלה כי תחת החצאיות הארוכות והחולצות המכופתרות יש הרבה מודעות לטיפוח. שיפי חריטן יצאה לבני ברק, לבדוק את ממלכת האיפור של החרדיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכל הסיבות שבעולם, בני ברק היא עיר שתופסת כותרות. אנשים רבים שלא ביקרו בה מעולם, ובטוחים שהיא גוש שחור של דוסים מאיימים, תמיד מתעניינים בהצצות לתוך ההתרחשויות שלה. ומה עם נשות בני ברק? הרשו לי לנחש, ההתעניינות בהן גדולה באותה מידה, אם לא במידה כפולה. מי שיוריד מעליו את מסיכת הסטריאוטיפים רבת השנים, ודאי יתפלא לגלות כי תחת החצאיות הארוכות הרחבות, החולצות מכופתרות הצוואר, יש הרבה מאוד ידע ומודעות לטיפוח, שמסתתר מאחורי שכבות מייק אפ והמון צלליות. של העיניים, כן?

אז אומנם לי זה לא חדש, אבל לטובת אלו שפחות מכירים, יצאתי לטייל בשני מקומות שווים שנפתחו לאחרונה במעבה בני ברק, על רחובה הראשי – רבי עקיבא הנודע.

המקום הראשון הוא More beuty, של מרגלית יעקובוביץ', צעירה חרדית שעוסקת ביופי מאז שהיא זוכרת את עצמה. מעל 'גן ורשא', שיא הבני ברקיות במיטבה, התגלתה לעיניי ממלכה מפוארת, כמעט פחדתי לעשות צעד נוסף, שמא יישבר לידי משהו. אבל החיוך שבו התקבלתי, הסוכריות בצדי המראות, ואפילו פינת קפה מתוקה, גרמו לי להרגיש ממש בנוח.

יעקובוביץ', 28, החליטה לפתוח עסק משלה לאחר שעבדה שנים בחנויות קוסמטיקה, ורצתה להביא אמירה משלה. "אני רוצה שכל נשות בני ברק יידעו להתאפר בצורה נכונה", היא אומרת. "ואל תטעו, על אף שבמכון היוקרתי שפתחה, יש קורסי איפור מקצועיים שכוללים בסופם תעודה, היא מכוונת קודם אל הקורסים הקצרים יותר, שבהן נשים לומדות איך להתאפר נכון בעיקר ליום יום. "ברור שאם את רוצה איפור ערב מושקע ואיכותי, תלכי למאפרת מקצועית, או תלמדי בעצמך, אבל אסור לשכוח שכל אישה שמתאפרת ביום יום שלה, חייבת לדעת לעשות את זה נכון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסור לשכוח שכל אישה שמתאפרת חייבת לדעת לעשות את זה נכון"./מערכת וואלה!, צילום מסך

"כמעט אין מצב שאישה צעירה לא מתאפרת, ולו איפור בסיסי, לפחות מאז שהיא נישאת", אומרת יעקובוביץ'. "אז למה לא לעשות זאת בצורה הנכונה? למה הסומק צריך להפוך אותך לבובה צבועה במקום לצבוע בעדינות את לחייך".

מדובר בקורסים חד פעמיים, או בני שלושה מפגשים, בצורה יחידנית או בקבוצות, כשבסופן כולן יודעות להתאפר נכון. "הגיעה אלי אישה צעירה שסיפרה לי שהחלום שלה זה לשים איילינר. היא מתאפרת יפה מאוד, אבל לא יודעת לשים איילינר, מה לעשות? אז ישבתי לידה, לקחתי לה את היד, הראיתי לה שוב ושוב, ואחרי שעה היא יצאה מהמקום עם איילינר ששמה בעצמה. אין סיפוק גדול מזה".

אצל מרגלית הרגישות לאיפור כל כך גבוהה, "שאם אני שומעת על כלה שמוותרת על איפור בגלל קושי כלכלי, אני אלך לאפר אותה בחינם. זה המעשרות שלי", היא אומרת. "אני לא יכולה לדמיין כלה ביום חתונה, שהולכת לאולם כשהיא ללא איפור".

לפני שיצאתי, לא יכולתי שלא להעיר לה: "את יודעת שלא ניסית לדחוף לי מוצרים". היא מחייכת אלי. "לפני שאני חושבת על הכיס שלי, אני חושבת על הלב שלך", היא אומרת לי, ואני מאמינה לה. מרגישים את זה שם.

עוד באותו נושא

מה חרדיות רוצות? לרקוד במועדונים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפני שאני חושבת על הכיס שלי, אני חושבת על הלב שלך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעקובוביץ' היא לא היחידה שהחליטה לפתוח סטודיו למקצועות האיפור. גם המותג הידוע, איל מקיאג', מאמין בנשות בני ברק ובמודעות הגדולה שלהן לטיפוח. כבר שנים שיש להם חנות איפור שנושאת את שמם, במרכז העיר החרדית, ועכשיו החליטו ללכת צעד אחד קדימה, ולשדרג את המצע לנשים החרדיות, ולתת להן גם מכללה ללימוד. "אם אפשר להישאר בבני ברק, למה להצטרך לנסוע עד תל אביב"? שואלת אותי אישה צעירה חביבה, כשהיא קולטת שאני עסוקה בלסקר. "סך הכל בראש ובראשונה אנחנו חרדיות, ומחפשות תמיד את האפשרות הקרובה ביותר לצניעות שמוכרת לנו, לחום הביתי והמראה היום יומי, ואנחנו ציבור נשים מספיק גדול וצרכני, בשביל שיגיע לנו מקום כזה בעיר שלנו".

אורן הולצמן, מנכ"ל ובעלי החברה, חושב שדווקא מקצוע כמו איפור, הוא קלאסי ביותר עבור אישה חרדית. "טוב שבכל משפחה תהיה מישהי שתדע לאפר את שאר בנות המשפחה ובכך תתרום את חלקה בהורדת העלויות. מצד שני, המאפרות החדשות יכולות למצוא אפיק מפרנס חדש ויעיל שיסייע לאחזקת המשפחה".

אם אני חושבת על זה? הרי במשפחה חרדית ממוצעת יש את השישה-שמונה-עשרה ילדים, בטוח יש שם כמה בנות שמתאפרות. קחו בחשבון אירועי בר מצווה, חתונות, מה לא? הכי סביר לשלוח אחת לפחות שתלמד להתאפר ולאפר – וזה משתלם. בכלל, מדובר בעבודה נקיה, יפה, אפשרית מהבית – קלאסי.

ממלכת האיפור שגיליתי בבני ברק. בועז בן ארי, מערכת וואלה! NEWS
"מאמין בנשות בני ברק ובמודעות הגדולה שלהן לטיפוח". מכללת איל מקיאג'/מערכת וואלה! NEWS, בועז בן ארי

בסך הכל יש משהו מעניין במכללה חילונית ללימודי האיפור, שפותחת שלוחה חרדית. יש כאן אלמנט של למידה מצדם, להבין את השוני שבין איפור חרדית מיינסטרים, שמן הסתם תיבהל מהאודם האדום, ומצד החרדיות של בני ברק, שאולי ייפתחו לאפיקים חדשים, הרי יציעו להן במכללה, מלבד לימוד איפור כלות ומלוות, איפורי ערב ואירועים, גם איפור להצגות במה והפקות, מה שלא ממש מוכר למגזר, וזה שונה, ומעניין, ומאפשר גם יציאה למקומות עבודה כלליים, מחוץ ל"רבי עקיבא".

יש משהו מגניב בעובדה שעל הרחוב החרדי נפתחת לה מכללה יוקרתית עם מראה תל אביבי קלאסי, שכבר בכניסה למקום קולטים את השינוי המרענן שהיא מביאה. העיצוב, ה-170 מ"ר של מברשות, צבעים, מכחולים, ומה לא. חשבתי שאני יודעת דבר או שניים על איפור, אבל כל פעם שאני עומדת בכזה מקום אני מרגישה פתאום דלת משכל וחוסר ביטחון. אני מביטה מהצד על המאפרת, צעירונת חרדית, יפה, מאופרת מהמם (טוב, נו, מה ציפיתי?) משייטת לה בקלילות על פני האישה שיושבת בכיף שלה על הכיסא, ולא הרבה זמן אחרי שהיא התחילה, האישה הזו משתנה לי מול העיניים. ממש אומנות.

אני ניגשת לאחת המראות במקום, ותאמינו לי שלא חסר, מסתכלת על עצמי, בוחנת את האיפור הדל שאני טורחת למרוח על פניי, ויש לי הרבה מאוד ביקורת, אחרי כל היופי הצבעוני הזה שעבר לי היום מול העיניים. מה עושים? נו טוב, אני יוצאת משם בשקט, מתגנבת לי, שלא יראו את החוסר מקצועיות שלי. בסך הכל לא כזה נורא. אפשר לטשטש, אפשר לשנות, אפשר לתקן, אפשר להפוך גם אותי ליצירת אומנות. למישהו יש פה מייקאפ?

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully