וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מרן" החדש של אלי ישי נגד הממשלה, יאיר לפיד, ש"ס והשמאל

24.12.2014 / 18:00

הרב מאיר מאזוז במתקפה חריפה נגד הממשלה: "החריבה את העם", יאיר לפיד: "לפני שיהיה שר האוצר שילמד כלכלה", ש"ס: "מבזים ומחרפים", יצחק רבין ואריאל שרון: "סופם היה מר כי החזירו שטחים"

הרב מאיר מאזוז. דובי קורן,
הרב מאיר מאזוז/דובי קורן

פטרונו הרוחני של אלי ישי והסמכות הרבנית של מפלגתו החדשה, הרב מאיר מאזוז, נחשף לראשונה. בדברים שאמר לתלמידיו ונחשפים לראשונה בוואלה! יהדות, הוא בחר לתקוף ללא היסוס את הממשלה, ש"ס, יאיר לפיד והשמאל והסביר לראשונה מדוע בחר לעמוד מאחורי המפלגה החדשה שלטענתו כלל לא מאיימת על ש"ס. "הרבה שואלים מה קרה שסגרנו את הגמרא והתחלנו להתעסק בהבלים?", פתח הרב מאזוז את שיעורו, "הרי פוליטיקה זה הבלים. אנחנו לא אוהבים פוליטיקה, אז למה אני עושה את זה? אחד אמר יש לי ג'ובים".

הרב מאזוז, בן כ-70, נולד בתוניסיה ולאחר שאביו נרצח בראשית שנות השבעים על ידי מתנקש, הוא עלה לישראל והקים מחדש בבני ברק את ישיבת "כסא רחמים" שבראשה עומד. בישיבה לומדים כ-1000 בחורים. מאזוז הוא בעל עמדות ימניות שנחשב לרב בכיר בזרם החרדי-ספרדי. הוא לא חושש ממועצת חכמי התורה של ש"ס והיסטוריית יחסיו עם הרב עובדיה יוסף מורכבת. הוא לא נמנע מלחלוק עליו בעניינים הלכתיים, אך היה לו אליו כבוד והערכה גדולה. יו"ר ש"ס לשעבר מתייעץ עם הרב מאזוז בכל צעד שהוא עושה, כולל ההחלטה האחרונה לפרוש מש"ס אחרי יותר מ-30 שנה.

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
מתייעץ עם הרב מאזוז. ח"כ אלי ישי/נועם מושקוביץ

"אנחנו לא באנו להילחם", התייחס הרב מאזוז למתיחות בין מפלגת "העם איתנו" של ישי למפלגת ש"ס. "באנו להוסיף. כשמוסיפים כוחות לתורה, לא גונבים מאחרים. אם היה שכל, לא היינו נלחמים. אמרתי מראש לרבי אליהו ישי אל תדבר מילה על ש"ס והוא פרסם את זה בהתחלה שמי שידבר מילה נגד ש"ס יפוטר. אבל הם לא מבינים את זה. יורדים, מבזים, מחרפים".

בשיעור שמסר תחת הכותרת "למה הוקמה המפלגה", אמר הרב מאזוז לתלמידיו כי אחרי פטירת הרב עובדיה, החברה החרדית הולכת ומסתגרת, דבר שמבריח מצביעים מהמפלגות החרדיות. "היום אין מי שיכול להמשיך את דרכו של הרב עובדיה. כשהרב היה בחיים, היה לו מתק שפתיים, הוא יכול היה להחזיר אלפים בתשובה. היום, מסתגרים ומסתגרים ואנשים בורחים. הולכים למפלגות חילוניות, הולכים למפלגות שכביכול מגינות על ארץ ישראל, אבל תורה? השם ירחם".

לדבריו, "יש חוקים שמחכים בתור לכנסת הבאה. רחמנא ליצלן. הביאו לי דוגמה מהם, 20 חוקים כולם חורבן ושממה". הוא מנה כמה מהם, בהם חוק הכשרות של ח"כ אלעזר שטרן והתקנות שנועדו למנוע הדרת נשים מהמרחב הציבורי, "הרבנים צריכים לתת הכשר לחנויות שמחללות שבת. שבת לבד והכשר לבד. או החוק שאוסר לעשות שום הופעה ציבורית שיש בה הפרדה בין אנשים ונשים, לרבות בכותל המערבי. לך תסביר להם שזה לא הדרת הנשים. אנחנו מכבדים אותן. זה הכבוד האמיתי של הנשים".

ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין אשר נרצח על ידי יגאל אמיר, אוקטובר 2012. AP
"סופו היה מר". יצחק רבין/AP

הרב מאזוז תקף את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד וכינה אותו "החכם הגדול". הוא גינה אותו על כך שאמר "שמי שלומד תורה זה פשע, צריך להכניס אותו לכלא. אתה מכניס אנשים לכלא על מה שהם לומדים? ככה עושים? מה אתה עשית בצבא? היית עורך במחנה, אז מה עשית?". בהמשך הוסיף שחוק מע"מ אפס שהציע לפיד הוא "חוק רפש ואם היה לו טיפת שכל היה עושה דבר ששווה לכולם. שיברכו אותו כולם, גם החרדים וגם החיילים. הבן אדם הזה לפני שיהיה שר האוצר, צריך ללמוד כלכלה".

"הממשלה החריבה את עם ישראל", אמר הרב, "דיבר שר החינוך ואמר אני יודע משפחה זה אב, אם וילד. אמרו לו 'לא. תחזור בך'. אחר כך אמר יש גם אפשרות במשפחה שתי אבות וילד. זו רשעות במיטבה".

הרב מאזוז שמחזיק בעמדות ימניות טען כי סופם של ראשי הממשלה לשעבר יצחק רבין ואריאל שרון "היה מר" כי החזירו שטחים, "שניים יצאו מן הכלל. יצחק רבין החזיר שני מקומות, מסכן הסוף שלו לא היה טוב. השני אריק שרון. עכשיו אם נמשיך הלאה בדרך השמאל, אוי ואבוי לנו מה יישאר מארץ ישראל. יישאר כלום. כל אלה שאוהבים את ארץ ישראל, לא יוכלו להצביע למפלגות הקיימות כי הם אמרו בפירוש אנחנו מוכנים לוותר על הכל, העיקר התורה".

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
"יורדים, מבזים, מחרפים". יו"ר ש"ס אריה דרעי/נועם מושקוביץ

ה"מרן" החדש של ישי הוסיף כי מי שלא יצביע לאף מפלגה בעקבות הפילוג בתוך ש"ס הוא "ייתן כוחות לאנשים שהם שונאי תורה. אדרבה, תצביעו למקום של תורה, לחזק את התורה ואת עם ישראל. בעזרת השם שנזכה שיהיה הרבה הרבה מנדטים גם לנו גם לש"ס, לדגל וגם לאגודה. כל מי שמבין את גודל השעה ואת האחראיות, יבוא אלינו. הקדוש ברוך הוא אומר שהמפלגה הזו צריכה לקום ולקבל 8 מנדטים, 10 מנדטים, 17 מנדטים בעזרת השם".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully